חוזרים אל הבמה: פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר חוזר למציאות, לאחר שבשנה שעברה הועבר דרך הזום בגלל מגבלות הקורונה. הפסטיבל חוזר על מנת לחגוג 42 שנים של פעילות, ויתקיים בחול המועד סוכות, בין התאריכים 21-24/9/21. ההתרגשות בקרב תושבי העיר, האמנים והקהל מכל העולם נרשמת.

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו, סיפר: "לאחר שבשנה שעברה הפסטיבל התקיים במתכונת וירטואלית בעקבות משבר הקורונה, אנו שמחים ונרגשים שפסטיבל עכו ה-42 יחזור לבית שלו במרחב הציבורי של העיר העתיקה הקסומה של עכו. פסטיבל עכו הפך עם השנים לאחד מאבני היסוד בתרבות הישראלית וידוע כפסטיבל המהווה במה לכל השקפה ובית חם להפקות רב תרבותיות וחברתיות ומוקד משיכה ליוצרים מהארץ ומרחבי העולם. העיר עכו מזה 5000 שנה הינה בית לארבע דתות המטביעות בה את חותמן והפסטיבל על הצבעוניות והמורשת שלו מטביע את החותמת התרבותית והרב גונית על העיר והמשתתפים בו. אני בטוח שהפסטיבל השנה יהיה סמל לחזרה לשפיות. אני שמח להזמין את כל עם ישראל לבוא לעיר עכו וליהנות מפסטיבל מרתק וייחודי".

פסטיבל עכו הבינלאומי לתאטרון אחר (צילום: יוהאן שגב)
פסטיבל עכו הבינלאומי לתאטרון אחר (צילום: יוהאן שגב)

ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית הוסיפה: "אני נרגשת שפסטיבל עכו, החוגג 42 שנים להיווסדו, חוזר השנה לביתו המקורי והאותנטי בתוך חומותיה המרהיבים של העיר העתיקה וההיסטורית של עכו. פסטיבל עכו מזה עשרות שנים הפך לנכס צאן ברזל תרבותי, אשר מאפשר לכלל אמני הבמה – מחזאים, במאים, שחקנים, רקדנים ועוד, להגשים את החלומות שלהם ביצירה ישראלית מקורית, רב גונית ואחרת. לאחר שנה קשה ומאתגרת לעולם התרבות והתאטרון, אני בטוחה שפסטיבל עכו יציג השנה מגוון רחב של הצגות מרתקות ומעוררות השראה. בימים אלה אנו בונים את רשימת הצגות התיאטרון שיהיו חלק מפסטיבל עכו השנה ואני יכולה להבטיח לקהל הרחב שמצפה לו חוויה תרבותית מרעננת וקסומה".

פסטיבל עכו הבינלאומי לתאטרון אחר (צילום: יוהאן שגב)
פסטיבל עכו הבינלאומי לתאטרון אחר (צילום: יוהאן שגב)

שלום שמואלוב, המנהל האמנותי של פסטיבל עכו סיכם: "לאחר שנה מאתגרת שאילצה אותנו להעביר את פסטיבל עכו לאון ליין, אני שמח על החזרה למתכונת הרגילה של הפסטיבל ולחוויית התיאטרון הפיזית והמציאותית הקסומה שהוא מציע. משבר הקורונה יצר תקופה מאתגרת לעולם התרבות והתיאטרון ואנשיו ואין לי ספק כי הצגות התיאטרון שיהיו חלק מהפסטיבל יושפעו מתקופה זאת וייתנו ביטוי אותנטי לכל אמני הבמה להביא את עולמם והמציאות שלהם. אני והצוות שלי עובדים ימים כלילות על מנת לאתר ולהביא את ההצגות הכי מעניינות, מרתקות, בועטות ומעוררות שיח לפסטיבל, כדי לייצר חוויה תרבותית חד פעמית לכל המבקרים".