לקראת שנתו ה-61 של פסטיבל ישראל, נודע הבוקר (ראשון) על המינוי הכפול של איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין כמנהלים האמנותיים החדשים שלו. ואעקנין ומאוטנר מחליפים את המנהל האמנותי בשבע השנים האחרונות, איציק ג'ולי שפרש. לראשונה בתולדות הפסטיבל הוא ינוהל שני אנשים, מהדמויות הבולטות בסצנת התרבות המקומית.

"ההחלטה לפעול יחד נובעת מתוך הבנה שחלק מהותי מהחשיבות של התרבות היא להציע מודלים של חשיבה והתנהגות הקוראים תיגר על פרדיגמות ישנות, מהרצון לשבור את ההגמוניה של מנהל בודד ולהציע מודל של עבודת צוות משותפת", אומר מנכ"ל הפסטיבל אייל שר.

איתי מאוטנר, עליו נאמר שהוא "עושה תרבות גבוהה להמונים", הביא לבירה את עונת התרבות בירושלים/פסטיבל מקודשת, שהוא המייסד והמנהל האמנותי שלהם, פסטיבל שהפך לאחד מגופי התרבות החשובים והמובילים בארץ. מאוטנר רקח גם כמה פסטיבלים ייחודיים ובהם "מתחת להר", פסטיבל אמנות שנסב על וסביב הר הבית, "נקודת מגע" במוזיאון ישראל ששוכפל במוזיאונים אחרים בארץ, "בבית" שהוקדש לעבודות תלויות מקום בתוך בתים פרטיים בירושלים, "באלבסטה" חגיגה חושית ולשונית בשוק מחנה יהודה, "אוטואוכל" עם אסף גרניט ועוד.

מאוטנר גם אוצר ומנהל אמנותית את ערבי הפצ'ה קוצ'ה המצליחים. נמנה עם צוות האוצרות של הבינאלנה לאמנות בתל אביב, הגיש את תוכנית התרבות "המכולה" (כאן 11), "ציפורי לילה שולפות" (גל"צ) ועוד.

מיכל ואעקנין נעה בתנועה מתמדת בין ניהול אמנותי ליצירה. ומתמחה ביצירת חוויות אמנותיות השתתפותיות וטוטאליות כמו במופע "ההיפך מחי" שהתקיים במוזיאון הטבע בירושלים, "טוק טוק", אירוע אינטימי רב משתתפים בחדרי מלון. בשנים 2019-2018 שימשה בתפקיד המנהלת האמנותית של "מקודשת", פסטיבל שנסב כולו על הפקות מקור ובהן "חלונות מתגשמים", מיצב ארמון החלונות שנעשה בשיתוף ולזכרו של האמן יורם אמיר, או "אמן", קונצרט למאה נגנים בירושלים שניגנו על כלים שבורים.

ואעקנין שותפה בקבוצת התיאטרון Puppet Cinema (אנסמבל עיתים) ובקבוצת המחקר "אביסו" שמשתתפיו חירשים הפועלים ליצירת שפה תיאטרלית המבוססת על שפת הסימנים.ביחד עם יובל המאירי היא יצרה את הסרט הדוקומנטרי "אני חושב שזה הכי קרוב לאיך שהצילום נראה" זוכה פרס סאנדנס לשנת 2014. בשנה האחרונה שותפה ואעקנין שותפה להקמת קרן ע"ש יואב בראל הפועלת לקידום שיח על ועם אמנות. 

"אני נרגש ומלא ציפייה לקראת העבודה עם מיכל ואיתי, שאת שניהם אני מכיר אישית ומוקיר מקצועית" אמר שר. "אחת המילים המרכזיות המובילה אותי ואותם בהרפתקה החדשה הזו היא סקרנות - סקרנות לתצורות אמנותיות חדשות, סקרנות לפסטיבל עם אופי וסטייל אחר וסקרנות לעבודת צוות ולאיחוד כוחות ומוחות - מצרך שאנחנו כל כך צריכים בעת הזו. כל הצוות ואני  באנרגיות מתפרצות לקראת המסע המשותף שלפנינו".