תשעה שחקנים ושחקניות בני הגיל השלישי התייצבו על הבמה בבית הדיור המוגן משען אפקה והעלו את ההצגה "טיול לא מאורגן"- הצגה מקורית שנכתבה ובויימה על ידי מיכל נדב. תהליך היצירה של ההצגה התחיל מרעיון של הבימאית ויחד עם אלתור שיתוף פעולה ורעיונות של המשתתפים, התגבשה לכדי מחזה. השחקנים משתתפים בתיאטרון אפקה מזה 5 שנים.

הבמאית מיכל נדב מגוללת את התהוות ההצגה: "ההצגה שעליה התחלנו לעבוד לפני שנתיים, מספרת על קבוצה של מטיילים מדיור מוגן, שיוצאים לטיול מאורגן לברזיל ונתקעים לבד בג'ונגל אחרי שהתפוצץ להם גלגל ברכב. הנהג הלך לכפר סמוך להביא גלגל, מה קורה להם בזמן הזה? איך הם מתמודדים עם המצב שנוצר?

מתוך ההצגה ''טיול לא מאורגן'' (צילום: יח''צ משען)
מתוך ההצגה ''טיול לא מאורגן'' (צילום: יח''צ משען)

מיכל נדב היא הבימאית, היא עובדת בבתים של דיור מוגן ופיתחה שיטת עבודה ייחודית שעוזרת למשתתפים ולמשתתפות להיות נוכחים ומעורבים במתרחש לא דרך למידה בעל פה של טקסט אלא דרך הבנה אמיתית ועמוקה של הסיטואציות השונות, דרך תהליך עבודה המתבסס על כלים של אלתור. השיטה הזאת מבטיחה למעשה משחק אמין ומשוחרר ללא הלחץ של לזכור טקסט.

בדרך כלל תהליך עבודה על הצגה לוקח כשנה. "חוג התיאטרון הוא הרבה יותר מקבוצה שעושה חזרות. הבסיס שהוא אלתור, מעניק למשתתפים כלים לחיים. הקשבה, יצירתיות , ביטוי אישי, דמיון, ויותר מהכל תרגול אמיתי בלהיות בכאן ועכשיו, נוכחים בהווה, ומסוגלים ליצור מתוך המקום הזה. דגש רב מושם על הרעיון של להיות חלק מקבוצה, שיתוף פעולה, תמיכה וחברות", מספרת הבמאית נדב.