עמית סגל, הכתב הפוליטי של חדשות 12, מסרב "לעוף" לנו מהעיניים וכסקופר סדרתי, הוא מייצר כותרות גם אם אין לו בהן יד ורגל. לאחר ידיעותיו הפוליטיות הבלעדיות ולאחר מסיבת העיתונאים הדרמטית שכינס סביב ספר הביכורים שלו, נודע שדמותו, כבנו של חגי סגל, מי שהיה מאסירי המחתרת היהודית ולימים נהיה עורך "מקור ראשון", אמורה לתפוס מקום מרכזי ב"התחנה", מחזמר שתיאטרון חיפה עומד להעלות מנובמבר על גלי צה"ל, בלי קשר לאיומי הסגירה, המרחפים מעל ראשה של התחנה הצבאית.

האמנם? - פנינו לשוקי וגנר, הבמאי עתיר הניסיון בתחום מחזות הזמר (כעת מוצגת בתיאטרון חיפה ההצגה מוזיקלית "שוק המציאות" בבימויו ולפני כן "צ'פלין") של "התחנה" וביקשנו ממנו להעמיד דברים על דיוקם.

"מדובר במחזמר מקורי, מאת דפנה אנגל ושי להב, המדבר על קבוצה של צעירים, שהתקבלו לקורס כתבים צבאיים בגלי צה"ל ועל מלחמת הדורות בתחנה על רקע ההחלטה של אריק שרון לפנות את גוש קטיף", הוא מספר. "הכתבים מתמקמים שם ונאלצים לדווח על דברים שנמצאים להם ממש בדם ובעצמות, כולל אנשים שמוכרים אישית ועומדים לפנות אותם מהגוש".

לדברי וגנר, יהיו 18 משתתפים בהפקה של תיאטרון חיפה, כאמור מאת להב את אנגל, עם מוזיקה מאת טל בלכרוביץ' ועם אנשי תיאטרון מהשורה הראשונה, בהם מעצבת התאורה קרן גרנק, מעצבת הבמה לילי בן-נחשון ומעצב התלבושות אורן דר. "אנחנו באודישנים וצוות השחקנים ייקבע ממש בימים הקרובים", אומר וגנר, הרומז שלפחות חלק מהדמויות מוכרות מאוד, "מהן מהגוורדיה הוותיקה של הכתבים מול הכתבים המאוד-מאוד צעירים, שרואים בשירות בגלי צה"ל קרש-קפיצה לעולם התקשורת האזרחי".

אתם ערים לכך, שהמחזמר שלכם יוצא בד בבד עם איומי הסגירה על גלי צה"ל?
"מילה של כנות ממני? - כשהתחלנו לפני שנה ליצור את 'התחנה', כולל תחקיר מעמיק, עניין הסגירה לא היה על הפרק. כנראה, אמורה להיות פצצה על רקע הדברים שנאמרים שם. אגב, איומי הסגירה הם לא מהיום ויש כאן מלחמה על הבית ואיך אנחנו רוצים לעצב אותו".

עמית סגל בעניינים?
"אני יכול לאשר שאף אחד לא דיבר איתו וגם לא עם הדמויות האחרות".