בתמרוניו בין קריירת משחק מפוארת ונודדת לבין גיחות אל עולם המוזיקה, כשהוא מקפץ בקלילות בין הבמה לבין אולם הקונצרטים, אלי דנקר הוותיק ועתיר הכריזמה איננו חדל מלהפתיע. רגע לאחר שנתן ביטוי לכשרונו המוזיקלי דווקא בתקופת הקורונה, וגם השבוע הוא, נגן אקורדיון מגיל עשר, הוכיח את יכולתו כפסנתרן וירטואוז בקונצרט גאלה של תזמורת סימפונית רעננה, הוא יתייצב הערב באולם אשכול נגב מערבי, בעוטף עזה, כדי לככב בתיאטרון הנגב בבכורת הצגת "בביוף הראשון", מאת ובבימוי איסי ממנוב-נוריאל, מנהלו האמנותי של התיאטרון הנגבי.

"בביוף הוא איש קשה עורף, לא משכיל במיוחד, שמדבר לא יפה לילדיו, הכועסים עליו, אלמן אכול חרדת נטישה, על יחסו לאמם טרם מותה ונאבקים איתו על הירושה שלה", כך מדווח דנקר (72) לאומה ומוכיח בפעם המי-יודע-כמה, שהוא, שחקן שכיכב על הבמות הגדולות ביותר, מוכן להרחיק לפריפריה בשביל תפקיד טוב, שייתן ביטוי ליכולתו המשחקית. "אין לך מושג כמה שאני נהנה בתיאטרון בנגב", הוא אומר. "לכבוד הוא לי להיות עם הגיבורים שבמבצע 'שומר החומות' היו בקו האש הראשון".

דנקר, בעברו קצין בצנחנים, מגיע לכך לאחר שבימי הקורונה הופיע בחצרות עם סיפוריו של מפקדו שם, אלי שורק, עטור עיטור העוז מקרבות החווה הסינית במלחמת יום כיפור.

במלאת (לפני חצי שנה) 250 שנה להולדתו של בטהובן פנו מתזמורת הגוונדהאוס מלייפציג שבגרמניה ליוצרים מרחבי תבל לציין זאת בדרכם. מישראל היו אלה המחזאי יהושע סובול והמלחינה אלה שריף שהרימו את הכפפה. דנקר נקרא לדגל כדי לבצע בגרמנית את יצירתם. לדבריו, בעקבות ההצלחה שם  הוא מוזמן עם המנצח עומר ולבר לבצע את היצירה גם עם תזמורות אחרות. כך יופיעו ב-3 באוגוסט עם תזמורת הבי.בי.סי ברויאל אלברט הול, בלונדון וקודם לכן בפלרמו שבסיציליה. היצירה אמורה להיות מבוצעת באפריל  בעברית על-ידי הפילהרמונית.

מתי תופיע עם יורש העצר המפורסם שלך?
"אם תתגנב אלי, לבית שלי בתל-אביב, בערבי שישי, תראה אותי מופיע עם כל הלהקה (דנקר, אב לארבעה משלוש נשים - י. ב-א) - סתיו שהוא מתופף, ירדן שהוא מלחין ודניאל שהוא כוכב גדול בהייטק וכמובן רן, שגורם לכך שיקראו לי אבא-של-רן ותמיד ידעתי שיצא ממנו משהו - יש לי הרבה מאוד נחת מארבעתם". 

דנקר, בעל העבר ההוליוודי המגוון, שהצהיר כי "הוליווד כבר לא מעניינת אותי", יופיע עם חבריו מתיאטרון הנגב בהצגה חגיגית של "בביוף הראשון", ב-22 החודש, במוזיאון ארץ-ישראל.