פסטיבל מספרי סיפורים ה-28: בין התאריכים 18-28.9 יתקיים בתיאטרון גבעתיים פסטיבל מספרי סיפורים בפעם ה-28. הפסטיבל, שהתקיים לראשונה ב-1993 בניהולו האמנותי של מספר הסיפורים, איש התיאטרון, הסופר, המשורר ואיש התקשורת יוסי אלפי, הפך בעשורים האחרונים לקאלט, וביסס את מעמדו כאוצר תרבותי יקר בחברה הישראלית. 

הפסטיבל מספר את סיפוריה המרתקים של מדינת ישראל ותושביה דרך עיניהם של מאות מספרים-אנשי תקשורת, אמנים, אנשי צבא, פוליטיקאים, אנשי תעשיית הבידור, משוררים, סופרים ורבים נוספים מכל הקצוות של החברה הישראלית וגווניה. לצד פאנלים בנושאים מגוונים יתקיימו מופעים של טובי ובכירי אנשי התרבות. 

בין המשתתפים בפסטיבל השנה יהיו: עמוס ידלין רוני גמזו, מרים פרץ, פרופ' שמעון שטרית, דויד עברי והאמנים - ליא קינג, רבקה מיכאלי, נתן דטנר, יורם טהרלב, ננסי ברנדס, דודו פישר, דויד קרבושה, אורלי וגיא, יואל ריפל, בוקי נאה, איתי אנגל, אודיה קורן, חני דינור, נתן סלור, רוני סומק וחיים רחמני, המופע החדש של קובי אשרת ויוסי אלפי "סלוניראקים", הגבעטרון – "שקדים וצימוקים" יוסי אלפי והגבעטרון ועוד.

גבי עמרני (צילום: ינאי יחיאל)
גבי עמרני (צילום: ינאי יחיאל)

כמו כן יתקיים ערב מיוחד ומרגש של אמני ישראל המצדיעים לגבי עמרני בהשתתפות חברים מעולם התיאטרון הקולנוע והטלוויזיה.

פאנל חגיגי בנושא 100 שנה לעיר גבעתיים יעסוק בעיר הקטנה שהפכה בשנים האחרונות להיות בית מרכזי לאמנים רבים בישראל. דרך איכות החיים, ההשקעה בדיור, תרבות ותחבורה, הפכה גבעתיים, שהיא גם הבית הרשמי של פסטיבל מספרי סיפורים מיומו הראשון, להיות מרכז תוסס עבור אנשי תרבות רבים בישראל.

עוד בפסטיבל

היסטוריונים יספרו על כישלונות היסטוריים אשר הטו את הגורל ברגע אחד ב-180 מעלות.

דגש נוסף בפסטיבל השנה יבוא לידי ביטוי בשלושה אירועים שונים שבמרכזם סיפורה, שימורה ועתידה של שפת היידיש. מהכיוון השני של שפה יהודית עתיקה יתקיים גם פאנל על שפת הלדינו ועל העולם הסודי שהיא שומרת בתוכה.

לצד אלה יתקיימו גם פאנלים בנושאי משפחה, עדות ויהדות – יוסי אלפי יספר על יהדות עיראק דרך סיפורם האישי והמרתק של משפחתו, שהייתה חלק מהמחתרת היהודית בעיראק באירוע שיציין 80 שנה למחתרת.

הגאונים מוילנה – סיפורי ליטאים, ערב מיוחד המביא את סיפורה של וילנה על המעברים בין רוסיה, פולין ועד עצמאותה. יהדות וילנה ידעה דרמות קשות אך הוציאה מתוכה רבים בעלי שם בינ"ל כמו מארק שאגאל, אבא קובנר, יאשה חפץ ועוד. בפאנל ישתתפו קובי לוריא, פרופ' מוטי זלקין, השף שמיל הולנד, מיקי קנטור, מיכאל קובנר ועוד. 

מתוך ''פסטיבל מספרי סיפורים'' (צילום: גיל לופו)
מתוך ''פסטיבל מספרי סיפורים'' (צילום: גיל לופו)

רינה מצליח, בועז ביסמוט, ד"ר קלוד סיטבון ואחרים על המסורת של הבית הטוניסאי בו גדלו. פאנל מיוחד של בני העדה המרוקאית בהם חיים אוליאל, אבנר דן עו"ד ציון אמיר ועוד יציין 60 שנה למבצע "יכין" בו עלו בני העדה. 

פאנל אחר יעסוק בתופעה ישראלית ייחודית - סיפור האהבה בין העדה היקית לתימנית, בו ישתתפו הזמרות דפנה ארמוני וענת טוביה, ולצידם פרופ' איתמר רז (נכדו של איתמר בן אב"י ואשתו לאה אבו ג'דיד התימנייה), כמו כן ישתתפו זוגות מעורבים של ייקים ותימניות, ותימנים עם ייקיות. 

הפאנל "מקורות יודעי דבר" על ההדלפות המשפיעות והגדולות בעולם התקשורת בהשתתפות העיתונאים: רונן ברגמן, שמעון שיפר, נחום ברנע, סמדר פרי וענת לב אדלר, שיספרו על מאחורי הקלעים של עבודתם. במהלך הפאנל ינגן וישיר המוסיקאי והזמר אלון אולארצ'יק.

פאנל נוסף ומקרב לבבות שידון בקשר המיוחד של נשים עם האמהות והסבתות היקרות שהיו להן מסלוניקי ועד פולין. מורין נהדר תספר על סבתה מפרס, תמר שאוקי על סבותיה מסוריה והונגריה, חני נחמיאס על הבית של הסבתא מסלוניקי , שרית סרי, מיכל סנונית ועוד.

הצדעה מיוחדת לציון 60 שנה למרכז הרפואי איכילוב - גיבורי הקורונה, בכירי הרפואה הישראלית: פרופ' גמזו, פרופ' מטות, האחות איריס ברמן מטיפול נמרץ קורונה, פרופ יריב יוגב מנהל ביה"ח ליולדות, ד"ר אבי הסנר, פרופ' אביבה פתאל, פרופ' יוסי קלאוזנר והיסטוריונית ביה"ח הגב' אביבה שמר. מערב זה נצא כולנו בריאים ומשכילים יותר. 

מייסד הפסטיבל ומנהלו האמנותי יוסי אלפי: "התחלתי את הפסטיבל בידיעה שמדובר באירוע חד פעמי, ונשארתי 28 שנים, כמעט מחצית חיי. אני מאחל לעיר גבעתיים, שאני לה אזרח כבוד, עוד כמה מאות שנים עם פסטיבל מספרי סיפורים".

פייסבוק פסטיבל: https://www.facebook.com/IsraelStoryTelling 
כרטיסים: *8023, Pashbar.co.il