האמן והפסל יגאל תומרקין, חתן פרס ישראל ואחד האומנים המובילים ביותר בישראל, הלך אתמול לעולמו בגיל 87. בשיחה עם איריס קול ב-103FM, סיפר בנו השחקן יון תומרקין על אביו. "בבית הוא היה טיפוס אחר. ב'פופוליטיקה' הוא היה הילד הרע, ואז היה חוזר הביתה והיה האבא הכי חם והכי אוהב והכי רגיש", פתח תומרקין את דבריו.

"הוא היה אומר דברים שאולי הייתה בהם אמת והוא צדק, אבל הוא היה מקשט אותם בתכשיטים של הילד הרע ובאמירות המפורסמות שלו. כשהוא היה חוזר הביתה הייתי אומר לו למה? הוא היה אומר לי הייתי צריך לקשט את זה בצורה כזאת. הייתי מתבייש לפעמים שזה היה מגיע למקומות לא נעימים, הייתי ואני כל כך גאה בו ולעולם אהיה גאה בו", הוסיף.

עוד הוא סיפר כי "אני שמח שתמיד יהיו לנו את היצירות שלו לתמיד ושנזכור אותו לתמיד. כשאני רואה את העבודות שלו וכשאני רואה אותן אצל אנשים אחרים זה תמיד עושה לי אושר, ואני תמיד יהיה שמח מזה".

גם חברו של יגאל, יאיר גרבוז, הוסיף לדבריו של הבן ואמר: "לא מייצרים יותר את המודל הזה, המילה שעלתה בדעתי היא, שהוא היה קליבר. הייתה לו עוצמה, היה לו טווח, היה לו כוח. הוא הגיע לישראל בראשית שנות ה-60, זה היה כמו רוח סערה".

"זה לא רק הייחוד שלו כפסל וצייר, אלא כאיש תרבות רחב אופקים בצורה בלתי רגילה, היו הרבה בדור הזה, אנשים שקראו המון פרוזה ושירה, הוא התעניין מאוד בקולנוע. כל האומנויות היו בדיאלוג עם היצירה שלו, והוא איתם. זה הדבר היחידי בחיי שאני מתגעגע אליו זה לשולחנות התל אביבים הרב תרבותיים", סיכם.