מדובר באחד משיאי המופע, כשכל אחד מחברי הלהקה המיתולוגית שייקה פולי וגברי, מפציע להופעת סולו בסרטון מוסיקלי בן 6-7 דקות, ובליווי תזמורת המהפכה שעל הבמה. בכל פרק מאיר הזרקור את הצבע היחודי, הקול, הבעות הפנים התנועתיות ומשפטי המפתח הבלתי נשכחים של אחד הגששים, משפטים הלקוחים ממערכונים ושירים של השלישיה ובהם ״הצ'ופצ'יק של הקומקום״, ״הכה את המומחה״, ״דייג אוהב דגים?״, ״המכונית המגוייסת״, ״פסטיבל שירי דיכאון״, ״מים לדויד המלך״, ״למה צחקה מיכל?״, ״שיר הטלפון״, ״אל תלחץ על הבננה״, ״עובדים עלינו״, ״אף אחד לא קם״, והסרטים ״ארבינקא״, ״פורטונה״, ״גבעת חלפון״, ״שלאגר״ – מופע ביחד עם הסרטונים מציע פרשנות ייחודית ונקודת מבט מוסיקלית וויזואלית על פעולם של הגששים באמצעות עיבודים תזמורתיים ועיבוד של קטעי וידאו מתוך מערכונים ושירים של הגשש, בהשתתפות תזמורת המפכה על הבמה ומערכונים חדשים על הבמה בהשתתפות השחקנים דביר בנדק ודקלה הדר.
אופנהיים ושרון צעירים בהשוואה לדורות של ישראלים שגדלו על הגששים. המנצח והמנהל המוסיקלי ד"ר אופנהיים, 46, שבימים אלה התמנה גם להיות ראש מסלול הלחנה, עיבוד וניצוח של רימון - בית ספר למוסיקה, מעיד שאף שלא ראה את הגששים על הבמה, הוא נחשב ל'גששלוג שבחבורה'. "אני רואה בגשש ליצנים ישראלים במובן הצ'ארלי צ'פלין של המלה" הוא אומר. "הגשש מבחינתי הם חלק חשוב בתרבות הישראלית אבל אני לא מאלה שיכול לדקלם מערכונים שלהם בעל פה. התוודעתי אליהם במיוחד דרך הסרט 'גבעת חלפון'" משתף זהר שרון, המייסד ומנהל אמנותי שותף של "תזמורת המהפכה" ומלחין הבית.
גברי בנאי, מפציע ראשון על המסך עם סרטון הוידאו בולט כתמיד עם קולו הגבוה, נגלה בתחילה בדמותו של הקריין המזרחי, עובר לשיר "מה הוא עושה לה", שמוביל לדמותה של ברברה המשוררת שמחפשת משמעות בשאלות 'פילוסופיות קיומיות' בסגנון: 'בסך הכל מי אני, מה אני, מי אני, מה, מה מה' ושב אל השיר 'מה הוא עושה לה", מגיע אל 'עוזי עוזי' ו'שירה רבותי' ממערכון הספרים, ועוד.
"קצת מביך לראות את עצמי בסרטון כשאני חשוף ולבד בלי חברי. אבל זה תמיד מביך אותי כשאני רואה את עצמי על הבמה. שום דבר לא השתנה במשך השנים" מודה גברי בנאי.
כמו במופע הקודם "התרנגולים הרמיקס" גם "קונצ'רטו לגשש ותזמורת" כפי שמדגישים יוצריו, אופנהיים ושרון, אינו ערב מחווה לגששים, ומצטטים מדבריו של שייקה לוי שאמר ש"זו תוכנית חדשה של הגשש".
שייקה לוי אמר לנו: 'כדי להצחיק לא צריך פאנצ'. צריך טיימיניג, תזמון. וזה מה שעשינו. הגענו בזמן הנכון והתגובה שלהם היתה מדהימה. עבדנו יותר עם הטיימיניג ופחות עם פאנצ'ים. פירקנו את הגשש ויצרנו מהם שלוש יצירות שונות" " אומר רועי אופנהיים. כאמור, "קונצ'רטו לגשש ולתזמורת" נולד לאחר שעלה "התרנגולים הרמיקס".
"שייקה וגברי ש'התרנגולים' היו השורשים שלהם, הגיעו קצת סקפטים לצפות במופע, אבל לאחריו הם באו נלהבים אל מאחורי הקלעים עם נעמי פולני המייסדת, ואמרו שהופתעו לטובה", אומר זהר שרון המייסד ומנהל אמנותי שותף של "תזמורת המהפכה" ומלחין הבית. "כבר בשיחה מאחורי הקלעים שייקה לוי ואשתו אורנה הבהירו שאם נרים את הכפפה לעשות מופע לגששים יהיה עם מי לדבר. נפגשנו וקיבלנו אור ירוק לצאת לדרך" מוסיף שרון.
עריכת סרטוני הוידאו לדברי זהר שרון היתה עבודת נמלים שהניבה יצירה שעשויה בשכבות פרי עמלם היצירתי של אמיר לקנר המלחין והמעבד ושל מעצב הוידאו ארט נמרוד צין. "ראיתי את 'קונצ'רטו לגשש ולתזמורת' פעמיים, ונפעמתי. זה מופע גאוני", פירגן בנאי.
ביום שיחתנו התכונן גברי בנאי לקראת הערב בו יעלה המופע "אלה הם בני" שהוא מריץ עם שני הבנים שלו אורי ובועז, בו הוא מספר לבניו ולקהל את תולדות משפחתו הענפה והשלטת בעולם התרבות. "הבנים מבקשים מאבא שלהם, ממני, לעשות סדר בשמות בני משפחת בנאי. מי הבן של יוסי, ומי אבא של אורנה מאיר ואביתר, ואהוד הבן של יעקב שגם כתב שיר לתוכנית הזאת. ואני מספר איך הכל התחיל, בביתו של אבא שלי שהיה ירקן בשוק מחנה יהודה בירושלים. זו היתה ירושלים בלי קדושה. אני נגד קדושה".
גברי בנאי תמיד נשאר בעל חזות הצעירה ובסרטון הוידאו ניבטות פניו הצעירות. "כן, נעים להיזכר" הוא מחייך. אבל גברי בנאי כבר לא ילד. בחודש שעבר הוא חגג את יום הולדתו ה-82. "יש לי שותפים בחודש יום ההולדת. גם הבנים שלי אורי ובועז נולדו ביולי שלושתינו במזל סרטן", הוא אומר ומוסיף: "שתדעי, לא רק שחגגתי יום הולדתי ה-82, החודש ציינו 50 שנות נישואים שלי ושל אשתי דפנה, האחת והיחידה".
"קונצרטו לגשש ותזמורת" תזמורת המהפיכה - רשימת המופעים:
מנצח: רועי אופנהיים // מלחין ומעבד: אמיר לקנר// עיצוב וידאו ארט: נמרוד צין // עיצוב סאונד: ואל קוטלר // עיצוב תאורה: נדב ברנע // כותב: גור קורן // מנהלים אמנותיים: זהר שרון, רועי אופנהיים ואמיר לקנר, מנכ״ל: עומר לקנר רייכנטל.