פסטיבל עכו לתיאטרון אחר פתח אמש את שעריו זו השנה ה-42. ערב הפתיחה נערך במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר, את הערב הנחתה מגישת הטלוויזיה שלמור שטרוזמן ובמהלכו הופיעו הזמר ליאור נרקיס והרכב הפרויקט של רביבו. 

הפסטיבל חוזר לאולמות האבירים ולמרחב הציבורי של העיר העתיקה עכו, לפי הוראות משרד הבריאות, לאחר שבשנה שעברה, לראשונה בהיסטוריה,  התקיים במתכונת וירטואלית בעקבות משבר הקורונה. עם 8 הצגות תחרות, 4 הצגות במה קצרות ומעל לכ-30 אירועי חוצות. 

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו: "אנו שמחים ונרגשים שפסטיבל עכו ה-42 חוזר לביתו הטבעי במרחב הציבורי של עכו הקסומה, למרות הקורונה המכה בנו ללא רחם, אנו למדים יום יום כי יש לחיות לצד הקורונה ולא לעצור הכל מלכת, גם למען בריאותנו והמשך תקין של חיינו. פסטיבל עכו מהווה את אחת מאבני היסוד של התרבות הישראלית וככזה הוא מאפשר במה לכל השקפה ומשמש בית חם להפקות רב תרבותיות וחברתיות ומוקד משיכה ליוצרים מהארץ ומהעולם. מזה 5000 שנים, העיר עכו הינה בית ל- 4 דתות המטביעות בה את חותמן, כאשר הפסטיבל, על צבעוניותו ומורשתו, מהדהד בהשפעתו על העושר התרבותי והרוחני והרב גוניות של המשתתפים והעיר כאחד". 

ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית: "אנו גאים לאפשר מזה עשרות בשנים ובשנה זו בפרט לכלל אמני הבמה – מחזאים ומחזאיות, במאים ובמאיות, שחקנים ושחקניות, רקדנים ורקדניות, תאורנים ותאורניות, מאפרים ומאפרות ועוד, להגשים את החלומות שלהם באמצעות יצירה ישראלית מקורית ורב גונית, אשר משפיעה ומרטיטה את הלבבות ומאפשרת לנו חגיגה ועושר רוחני ותרבותי בעיר עכו בפרט ובישראל בכלל. לאחר שנה קשה ומאתגרת לעולם היצירה, האמנות התרבות והתיאטרון, אני בטוחה שנצליח כעת ליהנות מהצגות מרתקות ומעוררות השראה, אשר יזכירו לנו כי רוחנו תמיד מעלה".