התערוכה "אהבה נזילה" עוסקת בשאלת השתנותה של האהבה, בעולם של דומיננטה תרבותית קפיטליסטית וכן במאפיינים של מערכות יחסים קרובות לאחר היעלמותן של היררכיות חברתיות ישנות בעשורים האחרונים.

מערכות היחסים בזוגיות במשפחה ובקהילה, אינן חסינות בפני שינויי המסגרות החברתיות. חיזור, נישואין ויחסי אהבה הפכו תחת כלכלה קפיטליסטית, שבה יש לשאוף כל העת למיקסום העושר והאושר של האדם, למוצר שבו המבחר הוא רב וחילופי בני זוג לאורך שנות החיים מתאפשר הן מבחינה תרבותית והן מבחינה טכנולוגית. בתרבות כזו קשרי האהבה, בקהילות השונות, נעים על ציר שקצהו האחד הוא יציב ובר-קיימא ואילו קצהו השני רופף וניתן להתרה.

כך, למשל, עבודות הנייר מהסדרה "שמיכות מגוננות" של ביאנקה ספריינס מגלמות את שני הקצוות. ספריינס הופכת נייר ליצירות אמנות מרובדות ומורכבות שנשזרו ממאות פיסות נייר חתוכות בטכניקה ידנית. השמיכה היא מעניקה תחושת ביטחון, אך החומריות של העבודה היא שברירית ועדינה, ואין ודאות כי הכסות הזו מעניקה את הביטחון הנכסף.

עבודה נוספת המבקשת לבטא באופן פואטי את המתח הנפשי שהוא תוצר של התמוססות מוסדות חברתיים ונסיבות חיים משתנות היא המיצב "מגדלי עננים" של האמנית סימוני רוטשטיין הפסלים מפרקים את הדימוי לחלקיו כאנלוגיה להתמוססות המוסדות החברתיים, ולמבנה המרובד של נפש האדם.

ביאנקה ספריינס (צילום: סמדר קולטון)
ביאנקה ספריינס (צילום: סמדר קולטון)

סדרת העבודות החדשה "השתקפות" של הצלם ינון  גל-און, עוסקת באופן בו הטכנולוגיה שינתה את תפיסת העצמי. הסוציולוג והפילוסוף זיגמונט באומן טען כי אנשים משתמשים במדיה חברתית לא כדי להתאחד, אלא כדי למצוא להם אזור נוחות שבו יוכלו לשמוע רק את ההדים של הקול של עצמם.  בצילומים של ינון גל און אנו רואים התאהבות בבועות המפולטרות שאנו יוצרים סביבנו של אנשים שרק מאששים את מה שאנו חושבים ממילא.

האמנית מריה סלאח מחאמיד יצרה בגלריה ציור קיר גדול ממדים, "מות הבן", עבודה העוסקת באהבת אם, אהבה שמלווה אותה פחד וחרדה מרגע הלידה.

בנוסף, תוצג בתערוכה בבכורה עבודת המחול האקספרסיוניסטית "עשן ורוד" של הכוראוגרפית דנה מרכוס, המספרת על השדים של האהבה: הזדקקות קיצונית לתשומת לב, חרדה ותיעוב. 

תאו, מרכז לתרבות אמנות ותוכן, הוקם בשיתוף עיריית הרצליה. במרכז נערכים מופעי מחול, מוזיקה, ואירועי תוכן. הגלריה לאמנות של תאו מציגה תערוכות מתחלפות של אמנות ישראלית עכשווית, התערוכות בגלריה עוסקות בנושאים חברתיים ותרבותיים בישראל דרך השמעת קולות רבים ומגוונים של אמנים עכשווים.

https://teo.org.il/, וינגייט 168 הרצליה. שעות פעילות: ימים א'-ה' 09:00-20:00, יום ו' 09:00-13:00