"יום הגבר הבינלאומי" הוא אירוע שנתי שנוסד ב-1992 ונערך מדי שנה ב-19 בנובמבר, ביותר מ-70 מדינות בכל רחבי העולם. יום הגבר הבינלאומי חוגג את התרומה של הגברים לחברה ולמשפחה אך הוא מתקיים בעיקר מתוך מטרה לעלות לדיון ציבורי את האפליה המגדרית נגד גברים וקורא לשינוי בחברה, ובמערכת המשפט כמו בחוקי הגירושין, בצבא, בחוקי המיסוי, הפנסיה ועוד. בשנים האחרונות יש התעוררות של הגברים שמוצאים את מעמדם כמוטל בספק. כשהם נדרשים לפרנס, להיות אבות נוכחים, בני זוג מפרגנים ומחזרים. הרבה גברים כורעים תחת הנטל ומחפשים את הדרך לחיים מאושרים יותר. 

בישראל יום הגבר הבינלאומי צוין לראשונה רק ב-2018, השנה יארח מוזיאון אגם בראשון לציון, את האירוע המרכזי בארץ של יום הגבר הבינלאומי 2021. האירוע  שייערך במוזיאון בשיתוף עמותת "דרך גבר" והמיזם החברתי "גברים נפגשים לשם שינוי", ישלב סיורים מודרכים על אהבה וזוגיות ביצירותיו של האמן יעקב אגם. 'שירת גברים' - מופע מוסיקלי לא קונבנציונאלי על גבריות ואבהות בו באמצעות שירי ילדים ושירי מבוגרים, בביצוע תמיר אשמן, מנהל התוכנית להנחיית מעגלי גברים בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב (יחד עם ד"ר אורן גור) ומנהל ביה"ס ללמוד לכעוס נכון המטפל בגברים במצבי משבר, יספר על המסע האישי שלו לעומק הגבריות הישראלית.

סיפורים וחוויות מתוך חדר הטיפולים, אותם הוא שוזר יחד עם זיכרונות ילדותו ויוצר פסיפס מגוון של תמונות המתארות תחנות בחייהם של גברים רבים. מופע של האמן נתנאל גולדברג ומעגל גברים לשיתוף והעלאת נושאים שיובילו ל"ריפוי בין המינים"  המעגל מספק מקום מפגש במרחב תומך ללא שיפוט או ביקורת. 

גברים נפגשים לשם שינוי - הוא מיזם חברתי ארצי שהוקם על מנת לתת מענה לצורך של גברים בביטוי, בשיתוף, בהקשבה ובקבלת משוב על דברים המעסיקים אותם בחייהם. המיזם פועל מתוך הבנה שכאשר לגבר טוב יותר בחייו, גם לסביבתו ולחברה בכללותה  טוב יותר. מטרת המיזם היא לשנות את השיח על גברים וגבריות, לשנות את השיח בין גברים ואת השיח עם גברים - לביטוי של גבריות עכשווית מיטיבה.  בתקופה האחרונה הגברים יותר מודעים לחלומות, לרצונות, ולצרכים שלהם. הם רוצים לשנות דברים בחייהם שנוצרו בגלל ציפיות, חינוך, סטיגמות ומוסכמות משפחתיות-תרבותיות-חברתיות, בהן הם למדו כיצד גבר "אמור" להרגיש, לחשוב או לפעול. אנו חיים כיום בעידן מאפשר. אין יותר אמת אחת לגבי מיהו ומהו "גבר אמיתי".

עמותת דרך גבר - היא קהילה שמקדמת גבריות בריאה ומטיבה, ע"י טיפוח של קבלה עצמית, איזון רגשי ותקשורת מכבדת, לטובת שיפור הזוגיות, האבהות והרווחה האישית והפיננסית. העמותה נוסדה לפני כ-15 שנה, כדי לקיים אירועי התכנסויות של גברים במטרה לחקור את מהות הגבריות. סביב האירועים והעמותה נוצרה קהילה של גברים מודעים. בעמותה טוענים שההסללה המגדרית מייצרת גבריות שבורה ומזיקה. ושמגיל ינקות מדכאים את עולם הרגשות של הגברים ומשאירים רק תחרותיות, כוחניות, כעס ואלימות. הפעילות של העמותה מאפשרת לגברים לגלות את עצמם מחדש ולהכיר אפשרויות חדשות "להיות גבר". 

התוכנית להנחיית מעגלי גברים בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב היא תוכנית הכשרת גברים בעלי יכולת הובלה ורצון להשפעה בעבודה קבוצתית עם גברים. התוכנית מכוונת גם לעבודת חניכה אישית של גברים ואבות בתהליכי התפתחות. הלימודים מתמקדים בנושאים מציאותיים וחשובים לחברה העכשווית, כגון: מיניות גברים מודעת, מהותו של הגבר בזמננו, אבהות ועוד.  

מוזיאון אגם, רחוב  מיש"ר 1, ראשון לציון - הכניסה וכל הפעילויות על פי תקנות התו הירוק. מספר המקומות מוגבל - לרכישת כרטיסים: https://bit.ly/3brQBfV
לפרטים נוספים: הדס שפירא, 050-8862743, [email protected]