גם השנה תערך תערוכת "אמנות ישראלית", שהפכה למסורת ובית לאמנים ישראליים צעירים ולאמנות חברתית. בתערוכה יוצגו כ-500 עבודות של אמנים מובילים בישראל, ביניהם ניתן למצוא את ציבי גבע, לאה ניקל, ניר הוד, יאיר גרבוז, זיו קורן, עידו מרקוס, מירב קבסה, יונתן אולמן, פיליפ רנצר, יגאל תומרקין, סיגלית לנדאו ועוד רבים וטובים.  

בנק הפועלים, באמצעות המרכז לבנקאות חברתית וקרן פועלים בקהילה, בחר ארגוני ועמותות נשים הפועלות למען מנהיגות נשית ומסייעות לנשים לאורכה ולרוחבה של ישראל מכל מגוון האוכלוסיות, שלהן ייתרמו ההכנסות מהמכירות בתערוכה. האמנים יקבלו 25% מהמכירות.

העמותות אליהן יועברו התרומות: רוח נשית, הופכות את היוצרות, פורום מיכל סלה, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בישראל, SISTERS, טרנסיות ישראל, נשים נגד אלימות, בת מלך ועמותת הופ hope. 

לדה לפידוס, הרמוניה, 2018, שמן על בד (צילום: באדיבות בנק הפועלים)
לדה לפידוס, הרמוניה, 2018, שמן על בד (צילום: באדיבות בנק הפועלים)

האלימות נגד נשים בשנים האחרונות הפכה למגיפה של ממש בחברה הישראלית והתערוכה שמה לה למטרה לסייע ולקדם עמותות וארגוני נשים במגוון תחומים: העצמת מנהיגות נשים כבר בשלב העשרה וסיוע לנשים שיצאו ממעגל האלימות, שורדות מעגל הזנות, או כאלו שחוו חיים של ניצול ופגיעה בדרכן לחיים של צמיחה ועצמאות.

גיל הלר, צלילה, 2020, שמן על בד (צילום: באדיבות בנק הפועלים)
גיל הלר, צלילה, 2020, שמן על בד (צילום: באדיבות בנק הפועלים)

יעל גויסקי אבס, ישנה כמו תינוק, 2021 (צילום: באדיבות בנק הפועלים)
יעל גויסקי אבס, ישנה כמו תינוק, 2021 (צילום: באדיבות בנק הפועלים)

כמו כן, השנה תוקם חנות מוזיאון מיוחדת ובה יימכרו מוצרים נבחרים כמו: ספרי בישול, תיקים, סלים ופריטים נוספים. ההכנסות ממכירות המוצרים יועברו גם הן לעמותות הנשים. 

כמדי שנה, הבנק פותח את שעריו ומזמין את הציבור הרחב לתערוכת האמנות הגדולה בישראל המוצגת על גבי 6 הקומות בבניין ההנהלה המרכזית של בנק הפועלים בתל אביב, להצטרף אל מאות האמנים אשר תרמו מפרי יצירתם לבוא וליהנות מתערוכה איכותית ומשמעותית.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במוצ"ש 11.12.21 בין השעות: 19:00-22:00 ובימים ראשון – שלישי 12-14.12.21 בין השעות: 18:00-21:00 בבניין ההנהלה של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי 63 תל אביב