שחקן התיאטרון, הטלוויזיה והקולנוע אלכס פלג הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 83.

פלג הצטרף בשנת 1963 לצוות השחקנים של תיאטרון הבימה, מבין תפקידיו בתיאטרון, גילם פלג את ארתור במחזה "טנגו" ואת גוסטוב במחזה "נושים". כמו כן שיחק בהצגות בתיאטרון חיפה, תיאטרון באר שבע, בית ליסין ובתיאטרון אנסמבל הרצליה. בשנות השבעים והשמונים העלה שתי הצגות יחיד בבימויו של יצחק שאולי. 

 בטלוויזיה השתתף בין היתר בסדרות "כתב פלילי" ו"חדר מלחמה". בקולנוע השתתף בין היתר בסרטים עץ הדומים תפוס" של אלי כהן ו"השיבה מהודו" של מנחם גולן. ב-2015 גילם את דמותו של עמוס עוז המבוגר בסרטה של נטלי פורטמן "סיפור על אהבה וחושך". 

אלכס פלג ולבנה פיקלשטיין ב''זמן אמת'' (צילום: צילום מסך)
אלכס פלג ולבנה פיקלשטיין ב''זמן אמת'' (צילום: צילום מסך)

בריאיון ל"מעריב" לפני חמש שנים, סיפר פלג בין היתר על תפקידו בסרט של נטלי פורטמן: "נטלי בחרה אותי לתפקיד קרוב לוודאי מפני שהזכרתי לה אותו. כמו במקרים אחרים, גם לתפקיד הזה יצאתי מתוך עצמי. את עוז פגשתי קודם לכן לקראת ההצגה ‘פימה’, שהועלתה באנסמבל תיאטרון הרצליה על פי ספר שלו. אחרי שראה אותי בסרט, הוא אמר לי שהיה מאוד מרוצה”.

כמו כן, פלג זכה בפרס קלצ'קין מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל ב-1988, פרס מאיר מרגלית ב-1989, פרס עיריית תל אביב ב-1996 ובפרס רוזנבלום למפעל חיים מטעם עיריית תל אביב בשנת 2007. בשנת 2016 זכה פלג בפרס אמ"י על מפעל חיים. הפרס ניתן מטעם איגוד אמני ישראל על תרומה וחשיבות גדולה לתרבות הישראלית.