השחקנית חני נחמיאס שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, על מצוקת ענף התרבות במשבר הקורונה ומחאת האמנים שנמשכת כבר קרוב לשנתיים ואמרה: "הייתה תחושה שהנה העולם חוזר לשגרה אבל שוב יש הרבה מאוד ביטולים, התיאטרון מפסיד כל ערב וממשיך לקיים את ההופעות".

בפתח דבריה אמרה: "שלומנו יכול היה בהחלט להיות טוב יותר מכיוון שהייתה לנו תחושה שהנה העולם שלנו חוזר והשגרה שלנו חוזרת והיכולת שלנו להתקיים מהמקצוע חוזרת. חשוב לי להדגיש שאני לא מדברת עליי, אני מדברת על כלל האומנים ושחקנים צעירים שיכולת הפרנסה שלהם שונה מאומנים ותיקים שיצרו לעצמם שם ומקום. הדבר הזה מתרגש וחוזר עלינו. זה עשרות אלפי אנשים, בשקט".

נחמיאס תיארה את היקף אובדן ההכנסות: "אני שחקנית של הבימה והבימה מקבלת ביטולים ממקומות בחוץ, היו צריכות להיות הצגות של בוסתן ספרדי בפ"ת ובוטלו, בב"ש בוטלו, ההצגות בתיאטרון עצמו מתקיימות. אני מאמינה שכל ביטול שווה הרבה יותר ממאות אלפי שקלים כי מדובר על 1,600 כרטיסים שהיו מכורים, ההצגות היו סולד אאוט. העניין אחר, גם בתיאטרון אנחנו מופיעים בפני קהל הרבה יותר קטן ממה שאנחנו רגילים, יש הרבה ביטולים אנשים אומרים מה אני אקח סיכון? אני אגיע עוד חודש-חודשיים. זה הרי ייגמר בסוף".

היא הוסיפה: "אני מאמינה שההמלצה לא להתקהל היא מאוד בעייתית. אנחנו מופיעים מול קהל אנשים אמורים להתקהל כדי לראות אותנו. בשבוע האחרון 3/4 אולם והיציע ריק. התיאטרון מפסיד כל ערב וממשיך לקיים את ההופעות".

על מתווה הפיצויים אמרה: "אני מאמינה שהפרילנסרים לא ירגישו את הפיצוי הזה ואני מקווה בשביל השחקנים הצעירים שמזה משלמים שכר דירה חשמל וארנונה שיקבלו את הפיצוי מאוד בקרוב מכיוון שלתהליכים האלה לוקח זמן ואלה אנשים שחיים מהכסף הזה. מה שהם מרוויחים מזה הם אוכלים".

עם זאת, לדבריה לא ראתה נטישה של המקצוע: "אני יודעת שבזמן המגפה הגדולה, כשהכול באמת היה סגור כי עכשיו כאילו אין סגר, היו כאלה שהיו להם מקצועות אלטרנטיביים ממה שאני רואה כל מי שהיה איתי לפני מרץ 2020 נמצא איתי כרגע, כלומר לא הייתה נטישה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm