בעוד בעלה, הפוליטיקאי וראש עירית ירושלים לשעבר ניר ברקת, פועל לכבוש את ראשות הליכוד, רעייתו, האמנית בברלי ברקת כובשת את שערו של העיתון רב ההשפעה "הניו יורק טיימס" עם כתבה נרחבת על עבודת האמנות המרהיבה שיצרה בסטודיו שלה בירושלים. מיצב האמנות החדש של ברקת מעורר עניין בעולם האמנותי ובעוד כשנה יוצג כתצוגת קבע, במרכז הסחר העולמי (World Trade Center) המשקיף על הגראונד זירו במנהטן.

עוד קודם שתנחת היצירה במקומה הקבוע, בחודש הבא, שלוש שנים מאז החלה בעבודתה, תשיק ברקת את היצירה המרהיבה באקווריום ע"ש גוטסמן הסמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים, למשך ששה חודשים.

המיצב האמנות של בברלי ברקת ׳Earth Poetica׳ (׳ארץ פואטיקה׳), נוגע במשבר האקולוגי החמור הפוקד את העולם, והוא עשוי כולו מפסולת פלסטיק שאספה האמנית ברחבי העולם. באמצעות בקבוקי פלסטיק, רשתות דיג, שקיות ניילון, מארזי אוכל מפלסטיק ושאר פסולת פלסטית ומזהמת, ציירה ברקת את כדור הארץ כמיצב ענק עוצר נשימה בקוטר של 4 מטרים הממוסגר בפנלים ממתכת ובבסיסו שלד עשוי מקטעי במבוק ממולאים בפסולת פלסטיק.

"כאשר מביטים במיצב מבחוץ ניתן לראות את יופיו האדיר שנראה כמו תכשיט נוצץ, אך כאשר מביטים פנימה דרך החריצים שנחרצו בפאנלים נחשפת האמת המכוערת. חלקו הפנימי של הגלובוס שיצרה מלא בפסולת פלסטית: אסופה של רסיסים דוקרנים ומשוננים שעשויים שקליות פלסטיק, בקבוקים, רשתו דיג ואריזות מצרכים" (מתוך הניו יורק  טיימס).

"המגיפה רק חיזקה את הבנת הפרויקט. אנשים חוו את הקונספט שאני מדברת עליו, בתוך חייהם ועולמם. בדומה לפסולת הפלסטיק, גם הווירוס, אינו מכבד גבולות" אומרת ברקת.

בברלי ברקת 55, נולדה ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. הוריה אמני קרמיקה וקדרות הגיעו עם המשפחה בשנת 1976 לירושלים לשנת שליחות ב"בצלאל" ונשארו בישראל. בברלי למדה עיצוב תכשיטים. וכשהיתה בת 40 החלה לימודי רישום וציור עם האמן ישראל הירשברג ולמדה ניפוח זכוכית בצ'כיה. היא נישאה לחברה מילדות ניר ברקת והשנים הורים לשלוש בנות.

.על הדחף ליצור את ׳Earth Poetica׳ (׳ארץ פואטיקה')  אומרת ברקת בכתבה ל"ניו יורק טיימס:  "שנים לפני שהתחלתי עבוד על המיצב צפיתי  בילדים המחפשים מציאות על חוף ים, שבעברו היה פנינת טבע יפה, ועתה כולו מלא בפסולת פלסטיק. התמונה הזאת נשארה איתי. אנחנו חונקים את כדור הארץ".