במסורת קבלות השבת של צוותא בעריכת נילי שחור, התאטרון מעלה הפעם מחווה ליצירותיו של מאיר עוזיאל בספרות, בסאטירה, בהומור ובעיתונות ולתרומתו רבת השנים לתרבות. במופע הזה יעלו שחקנים מעט קטעים מתוך "שיפודים", המדור של מאיר עוזיאל במעריב. "שיפודים" הוא המדור האישי שמופיע ברצף הממושך ביותר בעיתונות העברית.

מאיר עוזיאל גם מקיים מזה כ-20 שנה במה ספרותית, יצר תכניות טלוויזיה, היה העורך המייסד של "מקור ראשון" ועוד. בצד כל זאת, ובצד אלפי מאמרים, כתבות, וספרי הומור וסאטירה פירסם מאיר גם רומנים. ביניהם: "עובדות על תשוקה מסויימת", שמתחיל בתקופה כיבוש ארץ ישראל מידי הכנענים ומגיע עד ימינו, "מקום קטן עם דבי" שמתרחש בממלכה היהודית הכוזרית, "הראשון לארץ ציון" על חיי סבו, הרב הראשי, והרומן האחרון: "איש הישר בעיניו" שמתאר את התקופה שלפני המלכת מלך בישראל כמתואר בתנ"ך.

על הרומן הזה ועל פעילותו התרבותית של מאיר עוזיאל תדבר כלת פרס ישראל לחקר הספרות פרופ' ניצה בן דב. השחקנים מולי שולמן, נלי תגר, אילה זילברמן יגישו קטעים מכתיבתו של מאיר עוזיאל, בצד המוסיקלי יופיעו רמי הראל (מנהל מוסיקלי) הזמרת מיקה קרני, והזמרים האחים צנחני. עורך "מעריב" דורון כהן ויהודה אטלס יוסיפו את נקודת המבט שלהם. מנחה: יואב יפת.