השחקן יוסף כרמון הלך הערב (רביעי) לעולמו בגיל 88. ארונו של כרמון יוצב בקאמרי ביום שישי לפני טקס הלוויה. 

כרמון נולד בפולין וב-1946, לאחר מלחמת העולם השנייה, עלה לארץ ישראל באונייה עם קבוצת יתומים מהשואה, והתגורר בקיבוץ דגניה ב'. במהלך שירותו הצבאי הופיע בהצגה עם צוות הווי שביימה ימימה מילוא, והיא יעצה לו להגיע לתיאטרון הקאמרי לאחר שחרורו. לאחר שחרורו מצה"ל התקבל לסטודיו הדרמטי של התיאטרון. בסוף שנות החמישים ערך השתלמות בת שנה בבימוי בלונדון.

כשחזר לארץ, החל לשחק בתיאטרון חיפה במשך שנה. ב-1965 חזר לשחק בקאמרי עד לפרישתו לגמלאות ב-2014. כרמון היה שחקן בתיאטרון הקאמרי במשך יותר מ-50 שנה, במהלכן השתתף בכ-40 הצגות, 17 מהן מאת חנוך לוין. בין תפקידיו הידועים הוא תפקיד הזקן במחזה "אשכבה", אותו גילם משנת 1999 עד שנת 2014.

בקולנוע שיחק כרמון בין היתר בסרט "עזית הכלבה הצנחנית", "מר באום" וב."אדמה משוגעת". ב-2015 גילם את אדון לוי בסדרה "זגורי אימפריה". בנוסף לכך, זכה בעברו פרס כינור דוד לשחקן הטוב ביותר על משחקו בהצגה "יסורי איוב", פרס "מנורת הכסף" (שקדם לפרס אופיר) על תפקידו בסרט "תל אביב-ברלין", פרס משה הלוי לאמנות הבמה על מפעל חיים, פרס משה הלוי לאמנות הבמה על מפעל חיים, פרס לנדאו על מפעל חיים, פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים, פרס על מפעל חיים מטעם התיאטרון הקאמרי ובפרס שח"ם על מפעל חיים.

פרסי שח''ם, יוסף כרמון (צילום: עופר עמרם)
פרסי שח''ם, יוסף כרמון (צילום: עופר עמרם)

רן גואטה, מנכ"ל הקאמרי, הספיד אותו:"היה לי הכבוד והזכות להכיר את יוסף וכמובן לצפות בו על הבמה כובש את הקהל. שחקן אדיר ואדם נפלא. עצוב וכואב. התיאטרון הקאמרי מרכין ראשו בכבוד והערכה. טקס האשכבה לזכרו יתקיים בקאמרי."

גלעד קמחי, המנהל האמנותי של התיאטרון הקאמרי, הוסיף: "בלב כבד אנו נפרדים היום מיוסף כרמון, שחקן נָפיל, מגדולי השחקנים הישראליים. יוסי כרמון גילם שורה של תפקידים בלתי נשכחים על במת הקאמרי והיה מזוהה עם מחזותיו של חנוך לוין. אחד משיאי הקריירה הבימתית המופלאה שלו היה תפקיד הזקן בהצגה עטורת הפרסים והשבחים, "אשכבה". לדאבון הלב, היה זה תפקידו האחרון על במה. יוסי, אהובנו, בכישרונו הייחודי ובכריזמה האינסופית שלו, יישאר חקוק בלב כולנו לעד."