דוד המלך חי וקיים, גם על בימות ברודווי. לראשונה תעלה בברודווי הפקה ישראלית חדשה בכיכובם של שחקנים ישראלים, המחזמר "דוד המלך" מאת המחזאית והמפיקה רויטל אליה פישר בשיתוף עם אנשי מקצוע בארה"ב.

המחזמר צפוי לעלות קודם בישראל בחודשי הקיץ בשפה העברית, ובסתיו החל מה-1 בספטמבר, יוצג ב- The Town Hall שבברודווי בשפה האנגלית. המחזמר בליווי עשרות שחקנים ורקדנים, מביא לבמה את סיפור חייו של דוד המלך מזוויות לא מוכרת בוודאי לא לכלל הציבור.

ראשיתו של הסיפור בטרם דוד בא לעולם. ניצבת אימו של דוד נאלצה להיפרד מבעלה ישי, שהיה ראש הסנהדרין ואבי שבעת ילדיה,  בגלל שהועלה ספק באשר ליהדותו. בעודו מברר את זהותו היהודית אשתו בנפרד, ניצבת, מתעברת אבל לא ממנו, ודוד המלך נולד לכאורה למציאות בה הוא מוכרז כממזר. 

אבל אל ייפול לבבכם. המדרש  פתר את בעיית הממזרות, ודוד האדמוני ויפה עינים, שכבר בתהלים תהה "ממזר הייתי לאחי ונרי לבני אמי" הופך מנער מנודה ומוחרם, שאין ידוע מיהו אביו האמיתי לדוד מלך ישראל.

סיפור העלילה המוסיקלית פרוש על פני 15 מערכות ,בליווי שחקנים ורקדנים, והוא  מסופר על ידי שמואל בן ארצי, שנקלע לאירוע בו עליו לחלץ ילד קטן מחבורת ילדים מתנכלים וגזענים וביחד הם צוללים בפלאש בק משנת 2022 לימי התנ"ך ואל מסע חייו של דוד.

כרזת ההצגה (צילום: יח''צ)
כרזת ההצגה (צילום: יח''צ)

הזיקה של המחזאית והמפיקה רויטל אליה פישר, אל סיפורו של דוד המלך החלה עוד בילדותה בטבריה, כשקראה בשקיקה את ספרי תהילים ושמואל. "חזרתי אליהם שוב ושוב כמו אל רומן סוחף. נמשכתי מאד לדמותו של דוד המלך ושל שמואל הנביא" היא אומרת.

לימים ועוד בטרם נולד בנה הצעיר המשותף לה ולבעלה לשעבר הזמר דודו פישר, היא ידעה ששמו יהיה שמואל ("השם דוד תפוס על ידי אביו דודו") והתחזקה כשהעולל לבית פישר נולד ביום הולדתו של שמואל הנביא וברית המילה שלו התקיים  ביום פטירתו של דוד המלך בחג השבועות.  כיום שמו בפי כל הוא  שמייכל המורכב מהשמות שמואל ומיכאל (מיכאל ע"ש אביו של דודו פישר).

"לא דמיינתי שאגיע לברודווי. אבל עוד קודם לכן, היינו אמורים להעלות בברודווי מחזמר עם דודו פישר, אבל מה לעשות, החיים התערבו" (בעקבות גירושיה מדודו פישר. ר.ק.) היא אומרת.

"כשסיפרתי למנהל התיאטרון שיש לי במגירה מחזמר שכתבתי על דוד המלך, הוא מיד הציע שנלך על זה וחיבר אותי עם אנשי מקצוע ודרמטורגים מתאימים", מספרת אליה פישר. "הוא סיפר לי שאביו היהודי ראה בדוד המלך מנטור, וכל ימיו קיווה שבתיאטרון שלו יוצגו מחזות עם תכנים יהודיים ותנ"כיים, וראה במחזמר שכתבתי מעין מילוי רצון אביו".

 את ההצגה יביים הבמאי היהודי אמריקני עטור פרסים צביקה ברונשטיין, שביים בעבר הצגות בברודווי כמו "משפחת אדמס" ו"יוסף וכתונת הפסים", כמו גם באוף ברודווי וקונצרטים ברחבי העולם.

רויטל אליה פישר הפיקה את התוכנית המצליחה "JERUSALEM", בה כיכב בעלה לשעבר, דודו פישר שהיתה מועמדת לפרס האמ"י, הצגות באוף ברודווי ומופעי ענק בארה"ב במדיסון סקוויר גרדן, קרביץ סנטר, קרגני הול ועוד.

 בימים אלה מתחילה המלהקת גלית רוזנשטיין במלאכת הליהוק למחזמר ומזמינה לאודישנים שחקנים.יות בעלי יכולות שירה ריקוד והשולטים בשפה האנגלית, שיתקיימו ב-27-29 במרץ בתל אביב.