שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון הודיעה היום (חמישי) על זכייתו של השחקן והבמאי עודד קוטלר בפרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של הבמאי אבי נשר ובהשתתפותם של יונה אליאן, טליה פז ורוני קובן.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשנת תשפ"ב מוענק  למר עודד קוטלר על פועלו והישגיו פורצי הדרך בתחום התיאטרון הישראלי כשחקן, במאי ומנהל אומנותי. קוטלר ייסד וניהל ויצר מסגרות חלוציות, שנתנו מקום למגוון קולות, הרחיבו את גבולות הרוח הישראלית, ואפשרו את התפתחותה ושגשוגה של המחזאות הישראלית המקורית". 

עוד הדגישה הוועדה כי "קוטלר שמופיע, בהצלחה ובכישרון מרובים, על הבימות שלנו כבר יותר מששים שנה ממשיך לחדש, לרענן ולהעשיר עד היום את הסיפור הישראלי". 

לקוטלר זכורות אמירות חריפות מהשנים האחרונות. בריאיון ל"מעריב" מ-2020 אמר: "אנשי התיאטרון עובדים מתהומות ליבם, רגשותיהם, נפשם, שכלם, מהבנתם תיאטרון, ואז באים אנשים מהפוליטיקה הכיתתית, מצד כזה או אחר ומנסים להטות את כף לכיוון כזה או אחר, או במקרים יותר מצערים שאנחנו מכירים לאחרונה, פשוט לסתום את הפה לאמנים. זה לא האמנים עצמם, הניקיון ישנו אצל האמנים עצמם, הבעיה היא עם האבק הלא נעים והרדיואקטיבי שמפזרים הפוליטיקאים", סיפר עוד.

בשנת 2015 עורר קוטלר סערה כנגדו בעקבות דברים שאמר על שרת התרבות דאז מירי רגב ומצביעי הליכוד, במהלך כנס מחאה של אמני ישראל. "תארי לך גברת רגב את עולמך שוקט ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב", אמר. חלק מהקהל הגיב בכעס על דבריו, קוטלר השיב להם: "אני רוצה להתסיס".

מאחור יותר, התנצל על דבריו והודה כי הניסוח לא היה טוב. "אני בהמה וגם שלי יחימוביץ' בהמה", אמר.