מופע הספרות בשם "אוקראיינה, ארץ חורגת", אירוע בימתי חד פעמי שעולה ביום שלישי זה בצוותא, הוא ערב שבו שחקנים וזמרת מעלים מעל הבמה יצירות ספרות שבהן אוקראינה חיה ונושמת. המופע עורר התעניינות גדולה וכבר ביום ראשון השבוע אזלו כל הכרטיסים. במופע יעלו מעל הבמה קטעי יצירות שבהן סופרים ומשוררים יהודיים תיארו ביצירותיהם את הקשר המורכב עם אוקראינה.

כמו שאמר זלנסקי בנאומו הכנסת: "קהילות אוקראיניות ויהודיות היו קשורות תמיד זו בזו". הקשר הזה הוליד יצירות מופת של גדולי הספרות העברית, ומעט מן היצירה המרתקת הזו יעלו שחקנים וחוקרי ספרות, בליווי מוסיקה, בעריכה והנחייה של מאיר עוזיאל. בהשתתפות: פרופ' אברהם נוברשטרן, ד"ר רוחמה אלבג. השחקנים: יעקב איילי, אילה זילברמן, יואב יפת ועוד. שירה: אסתי נסים.

בין היוצרים שקטעים מיצירותיהם יועלו: שלום עליכם, טשרניחובסקי, שלונסקי, רחל, יעקב שטיינברג, יעקב אורלנד, אורי צבי גרינברג, איזק באבל, ז'בוטינסקי, ל. שפירא ועוד יוצרים יהודיים אשר כתבו באוקראינה ועל אוקראינה. על הטוב ועל הרע, על "תבנית נוף המולדת" כדברי השיר של טשרניחובסקי, ויוצרים אחרים המתארים את החיים ליד האוקראינים, ומן הצד השני תיאורי הקיום היהודי בצל פרעות ופוגרומים בשירים וסיפורים של יוצרים יהודיים רבים אחרים. נופי קייב, חרסון, אודסה ומקומות רבים שהיום בחדשות, היו תמיד חלק מספרות עם ישראל.