אחרי חודש וחצי בהם שהתה קרן פלס במונטראול יחד עם הבמאי המוערך משה קפטן, בסופ״ש האחרון התקיימה פרמיירה חגיגית ב-'Segal theatre' במונטריאול לקברט ״April fools״. זו הגרסה הקנדית לקברט הרוק המצליח ״לילה 1 באפריל״ אותו יצרה פלס לפני כארבע שנים וכיכבה בו ב'תיאטרון הבימה' במאות רבות של הצגות שזכו לביקורות יוצאות דופן.

הגרסה הקנדית הינה תרגום ליצירה המקורית של פלס, בליווי שחקנים מקומיים, מוכרים ומוכשרים. קרן יחד עם משה קפטן, שביים את גרסתו המקורית של המחזה לתאטרון הבימה, היו שותפים מלאים לתהליך היצירה, ההקמה, הליהוקים ועד לשלב החזרות והעמדתו על בימת התאטרון הקנדי. זהו הישג יוצא דופן לאמן ויוצר ישראלי. ההצגה תרוץ בחודשיים הקרובים בתאטרון המוכר וכבר עכשיו זוכה בעניין רב מגורמים שונים בעולם.

המודעה על המופע החדש של קרן פלס (צילום: באדיבות עופר מנחם יחסי ציבור)
המודעה על המופע החדש של קרן פלס (צילום: באדיבות עופר מנחם יחסי ציבור)

קרן פלס אמרה על כך: ״אחרי שנה של עבודה טרנס-אטלנטית, חודש וחצי של מגורים במונטריאול ואחרי כמעט שש שנים מאז התחלתי ביצירת 'לילה 1 באפריל', עלה בשבוע האחרון קברט הרוק 'April fools' בגרסה האנגלית שלו. אין לי איך לתאר במילים את ההתרגשות שלי, לזכות לראות את היצירה הלא קונבנציונלית הזאת, ששמה במרכז מחשבות שעד לא מזמן היו טאבו וחוגגת את הנשיות המתפרצת על כל הוויתה, יוצאת ממרתפי התאטרון הלאומי שלנו אל חופש חוצה גבולות שפות ותרבויות מעבר לים״.