"צלילי המוזיקה", הלל מיטלפונקט, אדית פיאף, דיוויד ברוזה, "כנר על הגג", קרול קינג ואולי גם אום כולתום - כמו קוסם, השולף ממגבעתו יונים, כך גם גדי צדקה (55), מנהלו האמנותי ומייסדו של "התיאטרון העברי" (עם רעייתו, השחקנית פנינה ברט-צדקה), מעיף לחלל האוויר שמות של כוכבים, יוצרים והפקות מרפרטואר העונה הקרובה, שהוצג היום (שלישי) במסיבת עיתונאים ב"בית ציוני אמריקה", משכנו התל-אביבי של תיאטרונו.

גם קרול קינג בדרך אל "התיאטרון העברי"?ו - אני שואל כשכולי תמיהה וחש שעוד מעט האדמה נעה, כדברי להיטה של הזמרת היהודייה מהסטייטס. 
"לא היא עצמה, אלא 'ביוטיפול', מחזמר על בסיס סיפור חייה, שאנחנו נהיה הראשונים להעלות אותו אחרי ברודוויי ולונדון. באשר לקרול קינג, מתנהלים מגעים שתגיע לבכורה. נקווה. הרי היא משלנו". 

אכן, מה שקורה עם "התיאטרון העברי" הוא כבר מעבר לכל דמיון, והתיאטרון המשפחתי הצנוע הולך ונהיה אימפריה בקנה-מידה מקומי. לאחר שרכש בעיצומה של תקופת הקורונה את תיאטרון "הצפון", בקריות, הוא מעסיק, לדבריו, למעלה מ-100 שחקנים, יותר מאשר ברוב התיאטרונים הרפרטואריים וכ-100 אנשי-צוות. "זה חלק מהחזון שלי להיטיב עם העם ולהיות שייך לזמן ולמקום, שבו אנחנו חיים", אמר.

פרט לכך, צדקה שמח על הצטרפותו של הלל מיטלפונקט, מהמחזאים החשובים בישראל, שאת מחזותיו הוא מוקיר זה מכבר, למחנהו. "כשנודע לי שהוא פנוי, ישר פניתי אליו", מספר צדקה. "כשנפגשנו, סיכמנו על העלאת חמישה (!) מחזות שלו בשנתיים, חדשים וגם מוכרים, כמו 'מדריך למטייל בוורשה' ו'אנדה'. בין המחזות החדשים שלו נציג את הקומדיה 'השנה הפוליטית שלי', על מורה שמחליט לפנות לפוליטיקה".

יש פוליטיקה ב'התיאטרון העברי'?
"לא באופן הגס והמכוער של המילה, אלא להניח אותו על הבמה, כדי שנבין עד כמה הפתלתלות של הנפש מזיקה, כשהתככים והמזימות של הפוליטיקאים יוצרים חברה נוראית בהוויה שלנו. 

במעבר חד - לדיויד ברוזה.
"הייתי תלמיד בתיכון, כשיצא תקליט 'האשה שאיתי', שנחשב כתקליט הנמכר ביותר בכל הזמנים. תמיד אהבתי את השירים שלו ורציתי לעשות איתם משהו בכעין מחזמר בדומה למה שנעשה עם השירים של שלמה ארצי ושל צביקה פיק.

"הצגה מוזיקלית אחרת תוקדש לזמרת אדית פיאף ולסיפור הטראגי שלה. למעשה, לא היה עלינו להתאמץ בבחירת פיאף שלנו. יונית טובי, שבתפקיד פיאף כיכבה בהצגה על הזמרת בתיאטרון באר-שבע, תמשיך לשחק אצלנו את אחותה של שושנה דמארי בהפקה המוזיקלית 'אור'. מחזמר נוסף שאמור לעלות בתיאטרון  העברי הוא 'אתה החיים שלי', שבו צפויה דקלה להציג את דמותה של הזמרת המצרייה אום כולתום".

עכשיו - "כנר על הגג"!
"לגמרי, ועם נתן דטנר הן כטוביה חולב, הן כבמאי. הסיפור הוא כזה: קצת לפני הקורונה שמעתי שיש בלונדון הצגה נהדרת של 'כנר על הגג' והחלטתי לקפוץ ללונדון כדי לראות אותה. בצירוף מקרים גם דטנר היה שם וכששאלתי אותו אם הוא יסכים להיות הכנר שלנו, דטנר אמר שהוא יהיה מאושר לחזור אצלנו לתפקיד. ההצגה תנדוד עד קריית שמונה ועד אילת כדי שמי שירצה לראות את הצגת החובה הזאת, היא תחכה לו".

מה החלום שלך?
"אני חי את החלום כל יום".