מופע משותף לתלמידים יהודים וערבים, שמבצעים שירי ילדים ישראליים, לבנוניים וסוריים בתרגום דו־לשוני, עלה בשבוע שעבר במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט - והוכתר כהצלחה גדולה. התלמידים מגיעים מהערים מע'אר וקריית שמונה.

השירים הללויה לעולם, עוד יבוא שלום עלינו, "מא אחלא" - שיר ילדים סורי, "אטונה אל טופלה" - שיר ילדים לבנוני, היו רק רק חלק מהרפרטואר שבוצע במופע שנערך במסגרת מיזם "קולות של תקווה", המשותף לפקולטה לחינוך מוזיקלי במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט ולמשרד החינוך והנו חלק מפרויקט גדול יותר בשם "תקווה ישראלית" של בית הנשיא, שאותו הקים הנשיא לשעבר ראובן ריבלין. 

המופע הוא אירוע השיא של עבודה משותפת לאורך שנה שלמה, שבמסגרתה סטודנטים להוראה של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, שעברו הכשרה מיוחדת להוראה דו־שפתית, ביצעו את ההכשרה המעשית שלהם בבתי ספר יהודיים וערביים במודל "כיתה כמקהלה", המשלב חינוך מוזיקלי וסוציולוגיה. 

בפרויקט השתתפו מאה תלמידים, שביחד עם צוותי ההוראה עבדו על בחירת השירים, התרגום וכתיבתם בשתי השפות. מטרת היוזמה היא קידום חיים משותפים באמצעות שירה להיכרות הדדית אשר תשפיע הלאה גם על מעגל הסובבים של התלמידים.

ד"ר אור מרגלית, ראש החוג למקרא ונציב תוכנית "תקווה ישראלית" במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט: "חוויית המפגש והשירה המשותפת הותירה רושם עז על תלמידים, מורים, הורים וכל מי שהשתתפו. היכרות הדדית ואישית מחוללת פלאים בכל גיל ואני מקווה שנצליח להגיע למצב שילדים מכל הקבוצות באוכלוסייה יחוו את זה".