שלושה חודשים לאחר שנהרגה בתאונת דרכים, פריט אומנות יוצג לזכרה של חני שפירא ז"ל בתערוכה ייחודית בנושא 'אימהוּת בנוף ההתיישבות', במועצה האזורית הר חברון. בעלה של חני, זיו: "הציור עשוי מדבק פלסטיק, והוא מסמל 40 שנים של דבק. דבק חיובי. נשאר זיכרון טוב".

כחלק מציון שנת ה-40 להיווסדה של המועצה האזורית הר חברון, ביום שלישי תיפתח לקהל תערוכה ייחודית – 'אימהוּת בנוף ההתיישבות', בו יוצגו פריטי אומנות שונים מעשה ידיהן של אימהות ונשים תושבות המועצה האזורית הר חברון. התערוכה הינה חלק מאירועי '40 שנים למועצה האזורית הר חברון'.

אחת היצירות אשר תוצג בתערוכה היא פרי ידו של זיו שפירא, בעלה של חני שפירא ז"ל, אשר נהרגה בתאונת דרכים בחודש אפריל האחרון. חני הייתה מנהלת תחום הגיל הרך במועצה, ועל אף שסבלה מלקות ראייה חמורה, לא נתנה למוגבלות להפריע לה, ובמרוצת השנים קודמה לתפקיד של מנהלת תחום הגיל הרך במועצה האזורית הר חברון.

בעלה של חני ז"ל, זיו שפירא: "אנחנו חברים משנת 1983, והתעסקתי באומנות מאז שאני זוכר את עצמי. חלק מהעשייה האומנותית שלי הייתה ציור, ובכל יום הולדת היא קיבלה ממני ציור". 

את הציור הייחודי קיבלה חני ליום הולדתה בשנת 1986 שחל ממש החודש בתאריך 3.7, "הציור מהווה את העובדה שאנחנו גוף אחד, ובציור ישנן שתי דמויות המחוברות בראש והגופים נפרד" מספר זיו. "מצויים בשורש אחד" הוא מסביר "אין דרך חזרה, זה לכל החיים". לאחר שנישאו בשנת 1988, קרא זיו לתמונה "החתונה". "הציור מצויר בחומר מיוחד, דבק פלסטיק לבן. לציור יש ממד שלישי, תבליט" מסביר זיו. בימים אלו, לאחר התאונה הטרגית בה נהרגה חני, זיו מסתכל על הציור ואומר: "הוא מסמל 40 שנים של דבק. דבק חיובי. נשאר זיכרון טוב. 40 שנים מדהימות מחני".

בנוסף, בתערוכה יוצגו פריטים ייחודיים נוספים שנוצרו על ידי אימהות ונשים ממועצה אזורית הר חברון ויו"ש, יתקיים 'שיח נשים' בהשתתפות אילה בן גביר, רעייתו של ח"כ איתמר בן גביר ודיקלה דיקשטיין גל-עד, זמרת-יוצרת ועיתונאית לשעבר. האירוע במעמד ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, ומנכ"ל המועצה רונית גמליאל.

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון: "התערוכה הייחודית שופכת אור וצבע על קולן של נשות ההתיישבות, ומעצימה את האימהות שלנו. בהזדמנות זו, מתבקש להזכר בחני שפירא ז״ל, שגידלה כאן דורות של ילדים ואנשי חינוך. היא חסרה לנו מאוד. מרגש מאוד לראות את היצירה האיכותית של אומני ההר. אירוע פתיחת התערוכה מצטרף לשורת אירועים שאנחנו מקיימים לאורך השנה ובמהלך הקיץ, כחלק מציון שנת ה-40 להיווסדה של המועצה, ואנחנו מתרגשים מאוד ושמחים תמיד לפגוש את תושבי המועצה".

נורית גזית, אוצרת התערוכה: "התערוכה הייחודית הזאת, באה לבטא את התרומה הגדולה של הנשים, והאימהות, שעיצבו את ההתיישבות על כל גווניה, עם האתגרים הגדולים שעמדו בפניהן במשך השנים. בספר תהילים כתוב "מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּ יָהּ..", זהו פסוק שמבטא את הכול. 40 שנה של התיישבות, ובסופו של יום מי שמובילה את הגרעין המשפחתי, והינה עמוד השידרה בבית, עם הצביון הרוחני שלו – היא האמא".