בראד פיט וניק קייב הם שניים מהשמות הבולטים ביותר בתעשיית הבידור העולמית, עם קריירה עשירה שנמשכת מספר עשורים, אולם כעת הם מגלים צד אומנותי חדש ובלתי מוכר ומציגים תערוכה ראשונה של יצירותיהם.

השבוע נפתחה במוזיאון שרה הילדן שבעיר טמפרה בפינלנד התערוכה We (אנחנו) של האומן הבריטי־אמריקאי, תומס האוסאגו. מלבד הפסלים והציורים של האוסאגו, התערוכה שתימשך עד אמצע ינואר כוללת גם תשע יצירות של פיט לצד עבודות קרמיקה של קייב.

אחת היצירות היא הפסל הראשון שפיט יצר בשנת 2017 - House A Go Go - שמציג בית מיניאטורי בגובה 46 ס"מ שעשוי מחתיכות של קליפת עץ שמוחזקות יחד עם דבק. יצירה נוספת של כוכב הקולנוע היא מבנה בצורת בית שעוצב עם סיליקון ונורה עם קליעים.

יצירות גדולות יותר של פיט בתערוכה החדשה הן קופסת ברונזה בגודל של ארון מתים שמתארת ידיים, רגליים ופנים שמנסות לפרוץ החוצה בזוויות שונות, ופסל בשם Aiming At You I Saw Me But It Was Too Late This Time, שמתאר קרב יריות בין שמונה דמויות.

על פי הדיווחים, השחקן זוכה האוסקר החל לעסוק בפיסול בעקבות הגירושים הסוערים שלו מאנג'לינה ג'ולי לפני חמש שנים. ה"סאן" הבריטי דיווח כי פיט הקים סטודיו לפיסול בביתו בלוס אנג'לס וכי הוא ולאונרדו די קפריו, שותפו לסרט "היו זמנים בהוליווד" של קוונטין טרנטינו, אף עבדו יחד בסטודיו כדי "לחזק את אהבתם לקדרות".

"עבורי זה עיסוק בהשתקפות עצמית", הסביר פיט לקראת פתיחת התערוכה החדשה. "זה עוסק במקומות שבהם טעיתי לגבי היחסים שלי, איפה שעשיתי טעויות".

קייב החל להתעניין בשנים האחרונות בתחום אומנות הקרמיקה וגם עבורו התערוכה הנוכחית היא הפעם הראשונה שבה הוא מציג את עבודותיו. המיצג "השטן - חיים" של הזמר והיוצר האוסטרלי כולל 17 פיסות בודדות בעבודת יד, שכל אחת מהן מגיעה לגודל של 15 עד 50 ס"מ, ואשר "מציגות את חיי השטן ב־17 תחנות, מתמימות דרך ניסיון ועד עימות עם התמותה שלנו".