סנסציה מתרחשת רגעים ספורים לפני שמופע הפסטיגל של חורף 2022 נפתח במרכז הקונגרסים בחיפה, כאשר מישהו בקהל באולם קורא: "הנה אמא של לי בירן", ובעקבותיו מאות פרצופים פונים להביט לעבר נקודה מסתורית שעליה הוא מצביע. כשאחד הילדים מעז לשאול: "מי זה לי בירן", אחרים עונים לו בזעם: "בעלה של אליאנה תדהר", והשואל נאלץ להתכווץ בכיסאו במבוכה. שני בני השמונה שהגיעו איתי לכאן מחפשים גם הם אחרי אמא של לי בירן, למרות שאין להם מושג מי הוא או מי היא, אבל בתוך רגע הם כבר מרוכזים בסנסציה הבאה: שלל זרקורים מהפנטים שמרצדים על הקירות, ומסך שיורד מהתקרה ופותח באופן רשמי את המופע המסורתי הזה. 

וזה אולי הדבר שמאפיין יותר מכל את חוויית הפסטיגל: שפע (עומס?) של אפקטים, משתתפים, עלילות ותרגילים אקרובטיים. הנה אנה זק מפציעה בשיר; רגע, הנה לינוי אשרם מחוללת עם הסרט; אבל גם הנה שלישיית מה קשור מספרת בדיחה; שנייה, אגם בוחבוט בדיוק עלתה לבמה; ראית את עדן חסון שר?; הייתי מרוכז בלתהות מה סנדרה שדה עושה כאן; ויעל אלקנה היא בכלל לא זאת מ"הטבח"? - כך נדמה שהפסטיגל אץ־רץ לו מאטרקציה לאפקט, מכוכב אחד למשנהו, כמעט לא מאפשר ליהנות מהרגע. 

העלילה מציבה במרכז את אליאנה תדהר, מלכת הפסטיגל בשבילכם, כמי שלראשונה נדרשת לביים פסטיגל בעצמה. אלא שאז הדברים מתחילים להסתבך: הכוריאוגרפית זינה (בגילומו של שלום מיכאלשווילי) מחבלת ביחסיה עם השחקנים, תדהר וחבריה מתגלגלים בטעות לממלכת פנטזיה הרחוקה, וצבא פנטזיה מגיע להילחם בממלכת הפסטיגל. תוך כדי נרקם סיפור אהבה בין אגם בוחבוט, לוחמת האור, ובין אברהם ארנסון, אנה זק הופכת מנסיכה שמסרבת להתחתן להיפסטרית מצויה, שלום מיכאלשווילי זוכה בכתר של מלכת הקור, ועומר חזן הופך מנסיך מגלומן לבחור רגיש וצנוע. התבלבלתם? גם אנחנו. אמנם התסריט, כרגיל, כתוב בשנינות, ויודע גם להיות אירוני (אנה זק באחת הסצינות, כמי שהרגע נחתה מממלכה רחוקה: "בדיוק לימדו אותי לעשות סטורי"), אבל נדמה כי הפעם הוא סובל מגודש וריבוי נרטיבים, שמקשים על ההבנה. או כמו שבן השמונה אומר לי בסוף: "בשנה שעברה היה לי קל יותר להבין מי הטובים ומי הרעים". 

גם הפעם לא שכחו בפסטיגל להזכיר מסרים פמיניסטיים כגון "אישה לא חייבת להתחתן" או "תהיה עצמך, כל אחד מיוחד בפני עצמו", ואפילו הפעילות במחצית הוקדשה לחשיבות המיחזור. יש לברך על כך, אם כי בסופו של דבר המשפט שהשניים האישיים שלי לקחו איתם הביתה היה זה שאחד מחברי מה קשור איחל לשני: "שייצא לך פוק עם הפתעה".