השחקנית טלי אורן, שמופיעה בימים אלו על בימת התיאטרון הקאמרי בהצגה "החב"דניקים", שוחחה עם איריס קול ב-103FM על ההצגה החדשה ואיך היא תמיד שומרת על שמחה. המחזמר מספר את סיפורם של יהודה וחיים (עופרי ביטרמן ורפאל עבאס), צמד אחים תאומים בני 23 מכפר חב"ד, הראשון – גאון בתורה והשני – לא גאון ובטח שלא בתורה, שחייבים למצוא שידוך ב"גילם המופלג".

צמד האחים יוצאים ל"מבצע שידוך" , הם מגיעים לשדכנית רבת מוניטין (טלי אורן), בשכונה מפוקפקת בשוליים של תל אביב ומסתבכים עם מנשה (יניב סויסה / שלומי קוריאט) ראש משפחת פשע שמטיל את אימתו על תושבי השכונה. מה שהחל כמסע למציאת בת זוג הופך לתסבוכת שאפילו אלוהים שספק אם יכול להתירה. "החבדניקים" - מחזמר מצחיק, שנון, חצוף ומפתיע בהשתתפותם של עשרות שחקנים, רקדנים וזמרים שתרצו לראות תרי"ג פעמים.

אז אני רוצה לשאול, האם הדמות הזו שאנחנו מכירים, מפיצת אור ושמחה, היא משהו שאת לובשת על עצמך הרבה פעמים?
"חס ושלום. איך הייתי מתמודדת עם עצמי? איך אפשר להיות בפייק כל כך הרבה שנים? אני קמה ואומרת 'היום אני אהיה אדם שמח'? חס ושלום. אני באמת מאמינה שנולדנו לפה, בגלגול הזה שלנו, כדי להנות מהחיים. לעשות כמה טוב שאפשר, גם כשיש בעיות נתמודד, זה לא מה שצריך להוביל אותי. יש דברים שאין מה לעשות, אבל הרעיון הכללי הוא חשיבה חיובית, לא להתמרמר, לא להתקרבן, זה לא יוביל אותנו. אם יש דברים שמעיקים נטפל בהם, אני באמת מאמינה שבחייך אל העולם והוא יחייך אליך. אני ממליצה לכולם, אין לנו הרבה זמן פה".

על "החבדניקים" סיפרה אורן: "זה מחזמר מטורף בקאמרי. אני מרגישה שאני עושה פה ברודווי, אין פה התפשרות אחת קטנה על איכות. אנחנו עם תזמורת חיה על הבמה של 11 נגנים, הפקה מטורפת, אנשי צוות שמקיפים אותנו על הבמה. תאורה, סאונד, אי אפשר להסביר מה קורה פה. והכתיבה של אודי, זה פשוט ממתק. אנשים באים ובאים עוד פעם. זה נורא כיף. אנחנו עלינו עם זה באוגוסט". 

"חגיגה מטורפת בקאמרי. אני נשבעת לך, אני כמו ילדה בלונה פארק. אני כבר 20 שנים במקצוע, ובעיקר עושה מחזות זמר, אתה בא ופשוט עף, כי יש לך את כל האלמנטים האפשריים לדיסני. אני נמצאת מאחורי הקלעים כל ערב ואומרת 'תודה', אני לא מאמינה שזו העבודה שלי. הכול מטורף פה, בגדול, חו"ל. אני כל כך אוהבת את זה, זה פשוט כיף. המחזמר מתחיל הוא מתחיל במשהו קטן ואז הכניסה שלי שעולה מסך ונחשפת התזמורת, אני עומדת איתם, את מרגישה שאת באולם ענק בפריז, אני לא יכולה להסביר לך את התחושה, הגודל והעוצמה של הדבר הזה. עם טעם של חו"ל, של בינלאומית, וואו". 

"מדובר בשני אחים חבדניקים, תאומים, כמובן שזו עלילה מופרכת אבל כאילו כל אחד לא מצא את השידוך שלו. אז הם הולכים לעיר הגדולה בתל אביב כדי למצוא את השדכנית כדי למצוא להם, מנסים לעזור להם, לכל אחד יש את העלילה שלו. מאוד מסתבכים, הכול בהומור ורגש, הכול יחד. ההישג הגדול פה שנורא מתאהבים בהם, הקהל נשבה מהקסם שלהם מהשנייה הראשונה שהם על הבמה. אתה הולך איתם עם הסיפור שלהם, אנחנו לא צוחקים על אף אחד, זה כל כך כיף לראות את היכולת לשלב בין כל העולמות ולראות את הטוב. אפרופו הגישה שדיברנו בהתחלה. גם אודי ככה, הוא כתב את הדבר הזה ממקום של אהבה, לא ממקום של לפגוע".

תשרטטי לי חלום מקצועי
"ואו. חלום שבא לי? זה ישמע קלישאתי אבל אני חיה את החלום כרגע. מה אני אעשה? אני חיה את החלום".

טלפון מארץ נהדרת?
"אני לא חקיינית, אף פעם לא ניסיתי, לא חושבת שיש לי את הדבר הזה וזה גם משהו שפחות מעניין אותי. לבוא ולהתארח במערכונים? איזו שאלה. זו קבוצת אנשים מטורפת, איזו שאלה. אבל לקחת את זה כדבר המרכזי? אז פחות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM