פסטיבל החורף 5 של היכל התרבות תל אביב, יתקיים השנה בפברואר 2023 ויהווה את יריית הפתיחה לציון 65 שנים להקמת ההיכל  - הבית של אמני ישראל ואמנים בינלאומיים ומשכנה הרשמי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

את הפסטיבל יפתח מופע מחווה חד פעמי "האהבות שלי" במלאות 60 שנה לפעילותה המוזיקלית של ג'וזי כץ. המופע, בניהולה האמנותי של אתי אנטה שגב ובניהולו המוזיקלי של נדב הולנדר, יערך בהשתתפות (לפי סדר א, ב) אלון עדר, אלי מגן, אסף אמדורסקי, אפרת גוש, ברי סחרוף, יעל קראוס, מיקה קרני, קרן אן ושלומי שבן. בין שירי המופע שיבצעו האמנים המשתתפים שירים מתוך "החלונות הגבוהים" ו"הטוב הרע והנערה" שהיו לציוני דרך משמעותיים בהוויה התרבותית הישראלית והשירים מתוכו, מושמעים ואהובים עוד היום.

החלונות הגבוהים: אריק איינשטיין, שמוליק קראוס וג'וזי כץ (צילום: קלוד לוי, אהרון יוסלביץ)
החלונות הגבוהים: אריק איינשטיין, שמוליק קראוס וג'וזי כץ (צילום: קלוד לוי, אהרון יוסלביץ)

את הרעיון לקיים ערב מחווה לג'וזי כץ יזמה אנטה, שהזמינה את כץ למשרדי היכל התרבות, ויחדיו הרכיבו את רשימת האמנים שישתתפו, שהם כולם אהובים עליה במיוחד. "אני מתרגשת מאוד" מסרה הזמרת האהובה "אני לא תמיד מבינה את גלי האהבה שמופנים כלפי, אבל מחבקת ומקבלת אותם באהבה. רשימת האמנים המכובדת כמו גם אנשי ההפקה שנפגשתי עימם מחממים לי את הלב ועושים לי טוב. אני כמובן כבר בלחץ מפני שברור לי שאצטרך לעלות לבמה ולומר מספר מילים, דבר שלא עשיתי כבר מספר שנים. אין לי ספק שהאירוע יגרום לי לדמוע ולהיזכר בכל הרגעים היפים שעברתי בדרך. תודה לכולם על הכבוד הגדול שמעניקים לי".

"אני מאוד שמחה ומתרגשת לעשות את האירוע הזה לכבוד ג׳וזי" הוסיפה אנטה "מבחינתי היא הגברת הראשונה של הרוק הישראלי, היחידה אולי, שהצליחה לעמוד בשורה אחת עם ״האריות״ של המוזיקה הישראלית, בתקופה שבה נשים היו פחות במרכז. בכישרון עצום, בסטייל ובחן אין סופי".

דלית קורל, ג'וזי כץ ואתי אנטה בהיכל התרבות (צילום: אסף לב)
דלית קורל, ג'וזי כץ ואתי אנטה בהיכל התרבות (צילום: אסף לב)

במסגרת ארבעת ימי הפסטיבל תתקיים, ערב ערב, כשעה וחצי לפני תחילת המופעים, חגיגה חורפית באכסדראות ההיכל עם במת מופעים חיים ובר אלכוהולי עשיר. בכל ערב יתקיימו שלוש הופעות במקביל בכל אחד מאולמות ההיכל. בנוסף למופע "האהבות שלי" יערכו הופעות נוספות ושיתופי פעולה מסקרנים ביניהם: מירי מסיקה תארח את ריטה, הדג נחש חוגגים 25 שנה ויארחו את טונה, ארקדי דוכין במופע "יש בי אהבה" יארח את אורית שחף ותום פטרובר (היהודים) ומוש בן ארי. באולם צוקר יופיעו במסגרת הפסטיבל, חמש נשים מובילות, מיוחדות ומגוונות ביניהן: דקלה עם המופע "לא מתנצלת", ריף כהן במופע השקה של "חור בלב", טריו נורית גלרון-במופע מיוחד לפסטיבל, רונה קינן-"עיר בלי געגוע" - מופע להקה חדש ודניאלה ספקטור שתארח את אלון עדר. מופע הנעילה של הפסטיבל: טיפקס במופע חגיגי מארחים את שרית חדד.

ארקדי דוכין (צילום: אסף לב)
ארקדי דוכין (צילום: אסף לב)

"פסטיבל החורף של ההיכל הפך לאירוע שנתי שרבים מצפים לו" מסרה מנכ"לית היכל התרבות תל אביב, דלית קורל, "ארבעה ימים של חגיגת מופעים עם עשרות אמנים אהובים המביאים לפסטיבל קול ייחודי. השנה נציין 65 שנים להקמת ההיכל, שהפך לאחד מהסמלים המובהקים של התרבות הישראלית וביתו של הקהל חובב התרבות. במהלך כל שנות קיומו ההיכל הצליח לחדש ולהביא תכנים חדשים לצד שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. אני מזמינה את הקהל לבוא ולחגוג איתנו".

פסטיבל החורף 5 של היכל התרבות תל אביב.8-11 בפברואר, הוברמן 1 תל אביב