הקומדיה החדשה 'עד לבית' של תיאטרון רמלה, בכיכובם של השחקנים יפית אסולין ואלון לוי, על-פי רעיון של מנהל התיאטרון והבמאי יוסי ג'וז כהן ורן דברת שכתב, מביאה קונספט חדש ומקורי. 40 ההצגות הראשונות מתוכננות להתקיים בבתים פרטיים, בסלונים ובחצרות של אזרחי העיר רמלה, הודות לפעילותם הנמרצת של ראש העיר רמלה מיכאל וידל ומנכ"ל העיריה רונן עזריה, הממשיכים לקדם במרץ את החזון העירוני להפיכתה של רמלה למטרופולין תרבותי אזורי ושילוב תיאטרון רמלה כאחד מהעוגנים לקיום חזון זה.

אסולין ולוי מגלמים זוג נשוי שזכה ב"דיור למשתכן" אך בשל מצבם הכלכלי הלא שפיר אין בידיהם מספיק כסף למקדמה התחלתית. מתוך ייאוש מחליטים בני הזוג לפרוץ לבתים כדי להשיג מספיק כסף. לרוע מזלם הם פורצים לדירה בה חוגגים הדיירים מסיבת הפתעה והפריצה הופכת לחטיפה בה הקהל הוא בן ערובה שמשתתף בהצגה עצמה. בנוכחות הקהל ובשיתופו מדברים בני הזוג על הכל: הבעיות בזוגיות, על החלומות שנשברו, על הרצונות שלא מומשו ועל המסע המתיש הכמעט לא אפשרי, עד להשגת הדירה הנכספת. 

לאחרונה יצא קול קורא המיועד לתושבי העיר להירתם ולארח את ההצגה והשחקנים לערב של חוויה בלתי נשכחת. זאת במטרה לאפשר לכל תושבי העיר לצרוך תרבות ללא תשלום. כל אחד מוזמן לשלם לפי רצונו/יכולתו.

עד לבית קומדיה חדשה בכיכובם של יפית אסולין ואלון לוי (צילום: תיאטרון רמלה)
עד לבית קומדיה חדשה בכיכובם של יפית אסולין ואלון לוי (צילום: תיאטרון רמלה)

"עד לבית" היא הצגה רלוונטית עכשווית המציפה נושא כאוב במיוחד בצורה קומית ומשעשעת. מי מאיתנו לא מרגיש מאוים מיוקר המחיה? מי לא מתוסכל מהרעיון של לרכוש דירה, שהולך ומתרחק בשל מחירי הנדלן הגבוהים? סיפורם של בני הזוג בהצגה לא רחוק מסיפורם של מאות אלפי אנשים ברחבי הארץ ואנחנו בטוחים כי הקהל יזדהה עם הדמויות ונושא ההצגה לחלוטין" אומר יוסי ג'וז כהן במאי ההצגה ומי שהגה את הרעיון "החלטנו להביא את ההצגה לקהל בצורה בלתי אמצעית. בסוף דצמבר תועלה ההצגה בבתים פרטיים ברמלה ובהמשך בבתים ולוקיישנים לא שגרתיים ברחבי הארץ. אני קורא לתושבי רמלה להירתם ולהתנדב באירוח ההצגה. אנחנו מביאים הכל: השחקנים התפאורה התאורה ועוד. אתם תורמים את הבית". 

עמותת תיאטרון רמלה מקדמת את התיאטרון בעיר רמלה ומביאה לידי ביטוי את הייחודיות, הרב תרבותיות והיצירתיות המאפיינת את העיר. בנוסף, מציבה את העיר רמלה בשיח התרבותי ברמה הארצית כעיר יצירתית המציגה שפת תיאטרון חדשנית. עמותת התיאטרון שואפת להפוך לגוף תיאטרון רפרטוארי מקצועי הפועל בעיר ותורם לקהילה. בין מטרותיה העיקריות - לבנות באמצעות התיאטרון מרכז תרבות ואמנות עבור תושבי העיר והאזור שיהווה מוקד משיכה ומפעל תרבותי חברתי לקירוב לבבות ושילוב תרבויות.

"עד לבית" תיאטרון רמלה. פרטים נוספים וכתובות הבתים המארחים בדף הפייסבוק של תיאטרון רמלה ובאתר