קשה להאמין, אבל כבר 30 שנה חלפו מאז פרץ לחיינו הזמר ליאור נרקיס, שמשנה לשנה מוסיף לארסנל שלו עוד שלל להיטים שמככבים בכל מסיבה מוצלחת. במופע הענק שהעלה אמש בהיכל מנורה, אל מול קהל של 12 אלף איש, נרקיס חגג את כניסתו לעשור רביעי של מוזיקה שהיא כבר מזמן חלק מהפסקול הישראלי. 

ליאור נרקיס ושלומי שבת בהיכל מנורה (צילום: יחצ)

על במה של 360 מעלות, שהייתה מוקפת במסכי ענק ניידים שהקרינו לאורך כל ההופעה קטעי ארט מתחלפים, נרקיס פתח בעדינות עם השיר "אתן לך שנים", לאחריו הוא המשיך בקו השירים הרגועים שלו. אבל אל תדאגו, כי מדובר בסך הכל בשקט שלפני הסערה. להיט אחר להיט, הזמר המצליח נתן שואו אלגנטי שלגמרי התאים למידותיו, ובעיקר גם לקהל לעמוד על הרגליים. 

מלבד העובדה שהשירים של נרקיס הם מהמשמחים ביותר שיש היום במוזיקה הישראלית, האנרגיה הטובה ואש שבערה בו מהתרגשות הרימה את האווירה בהיכל. לאורך כל המופע נשמר האיזון המדויק בין השירים האנרגטיים לרגועים יותר, העלילה נשארה מעניינת והזמר הצליח להציג את כל הצדדים שהוא הביא לנו לאורך 30 שנות קריירה. 

ובדיוק באמצע המופע, שהקהל כבר נשאב לאנרגיות, נרקיס החל להעלות אחד אחרי השני את האורחים המיוחדים שהגיעו לשמוח בשמחתו על הבמה. הראשון היה הזמר והכותב רון ביטון, שעלה לשיר יחד עם חתן האירוע את השיר "עזוב אותי מטכנו", אותו כתב עם צמד הכותבים דולי ופן שישבו בקהל. 

ליאור נרקיס ורון ביטון (צילום: אור גפן)
ליאור נרקיס ורון ביטון (צילום: אור גפן)

אחריו, ואחרי רקע ריקוד שלמען האמת היה קצת מיותר, הגיע האורח המיוחד ביותר של הערב, הלוא הוא שלומי שבת, שהגיע לבצע עם נרקיס את השיר "לכל אחד יש" (שאותי באופן אישי מרגש במיוחד). השניים פוצצו יחדיו את ההיכל והמיסו את הלב של כל מי שנושא בליבו את השיר המדהים הזה. מיד אחר כך, בשלב זה החליט נרקיס להקדיש את השיר "חלקת אלוהים" לאשתו ספיר, שלאחרונה כיכבה יחד איתו בכותרות בעניין משבר בזוגיות. 

ליאור נרקיס ושלומי שבת (צילום: אור גפן)
ליאור נרקיס ושלומי שבת (צילום: אור גפן)

ואחרון חביב, עלה הזמר והחבר הטוב משה פרץ, יחד השניים ביצעו את השיר "מול כל העולם" של נרקיס, ואת השיר "קרמלה" של פרץ, שללא ספק הרקיד את הקהל. 

ליאור נרקיס ומשה פרץ (צילום: אור גפן)
ליאור נרקיס ומשה פרץ (צילום: אור גפן)

אני לא מרגישה שיש צורך להכביר במילים, כי באמת הפעם היה פשוט כיף. מסוג הפעמים שאין הרבה צורך לחפור ולנבור בנבכי ההפקה, איכות הסאונד או הביצועים הקוליים. הכל פשוט עבד, ועבד טוב, וזו גם הסיבה שליאור נרקיס חוגג כיום 30 שנות קריירה, ועוד יחגוג איתנו גם את ה-40. 

ליאור נרקיס (צילום: עמרי סילבר)
ליאור נרקיס (צילום: עמרי סילבר)