השחקנית מעין רחימה, 27, אוהבת את הים, לשחות ולשכשך בין גליו. עתה מזמן לה עולם הבמה הזדמנות לצלול לתוך מחזה ימי אגדתי "בת הים הקטנה", בתפקיד בת הים הקטנה, בעיבוד בימתי חדש ומקורי שעולה בתיאטרון המדיטק חולון. "גדלתי על הסרטים של דיסני. מאז שאני זוכרת את עצמי התחברתי לבת הים אל המסע שעברה, במיוחד בשל החיבור לים", אומרת רחימה.

"בת הים הקטנה", האגדה הקלאסית המפורסמת מאת הנס כריסטיאן אנדרסן שהפכה לסרט שובר קופות מבית דיסני, זוכה, מאתיים שנים לאחר שנכתבה, לעיבוד בימתי חדשני ועכשווי של המחזאי והתסריטאי אורי אוריין (אחד מכותבי "ילדי בית העץ") ובבימויו של נועם שמואל ("אי הילדים", רודף העפיפונים") שהוא גם המנהל האמנותי של המדיטק, ביחד עם הכוריאוגרף ובמאי המשנה עוז מורג שחתום על אירוויזיון 2019, "רוקדים עם כוכבים" ועוד. "ההצגה מביאה בשורה חדשה לעולם, ואינה נצמדת לסיפור הקלאסי", אומרת רחימה.

בסיפור הקלאסי של אנדרסן כידוע, לא היה לבת הים שם. דיסני העניק לה את השם אריאל, ובעיבוד הבימתי הנוכחי שמה הוא לונה, בכיכובה של מעין רחימה. "לונה מכיוון שהיא נמשכת כלפי מעלה לעולם שמעל הים, אל היבשה ולירח, כמי שחולמת על הרבה יותר", מסבירה רחימה.

בעוד שבגרסאות הקודמות של הסיפור, בת הים מחליטה לוותר על הקול שלה למען הנסיך, בהצגה הנוכחית, כשהיא מגלה שבעיני בני האדם וגם בעיני כריס, אהובה הנסיך, היא וחבריה בני הים נחשבים למפלצות, מחליטה בת הים להשמיע את קולה כדי למנוע מלחמה בין בני האדם לבני הים. 

בת ים עם תודעה פמיניסטית?
"קול הוא דבר חשוב, במיוחד בימים אלה עם כל מה שקורה במדינה, יש חשיבות רבה להשמיע קול. אז בת הים איננה מוותרת על הקול שלה לא למען האהבה, לא למען גבר ולשום דבר אחר. כשחקנית וכאשה צעירה אני יכולה לומר שהמסר ביצירה הקלאסית כבר אינו רלוונטי ותפקידנו כאנשי התרבות להנחיל ערכים של הדדיות, שיוויון והעצמה, גם העצמה נשית. זה מסר שעובר גם לילדים ולילדות קטנים שאומר: אני לא מוותרת על עצמי, וגם אתם אל תוותרו. תהיו שלמים עם עצמכם ודעו שאתם יכולים ורשאים להביע דעה".

לצד המסר הערכי הכבד יותר, זו הצגה המיועדת לילדים מגיל חמש ומעלה, מצחיקה ומרגשת עם שירים מקוריים קרבות הרפתקאות ודמויות צבעוניות שמלמדות את הצופים ובכלל, שלפעמים צריך לשחות נגד הזרם כדי להשיג תוצאות. "יש גם שבירת סטיגמות בהצגה. לדוגמא הסיפור על הכריש הקטן שחונך לטרוף אבל הוא מתגלה כצמחוני, ודג שרוצה לתת לו נשיקה. על הבמה יש תפאורה מרהיבה שעיצב סשה ליסיאנסקי, שילוב של עולם המים והיבשה עם שימוש בבובות של חיות ימיות, שיצרו אביה בש ועינת סנדרוביץ', כשהשחקנים מחליפים דמויות ועוד".

נדרשת גם יכולת פיסית על הבמה?
"כשנועם שמואל במאי ההצגה התקשר לבשר לי שהתפקיד שלי, הוא פתח ואמר 'מעין, לפני שאת אומרת לי 'כן' אני מבקש שתגידי לי האם את יכולה להשתתף בהצגה פיסית קשה ומלאת מעברים?'. מבחינתי כשחקנית זה תפקיד של הגשמת חלומות. עוז מורג הכוריאוגרף עושה לנו בכל בוקר בחזרות תרגילים לשמירה על כושר שנהיה חדים, כי זו הצגה תנועתית".

ההצגה ''בת הים הקטנה'' (צילום: כפיר בולוטין)
ההצגה ''בת הים הקטנה'' (צילום: כפיר בולוטין)

כשמעין רחימה יצאה מהאודישן לתפקיד בת הים הקטנה, ועוד לפני שהבמאי התקשר, היא ידעה שהתפקיד שלה. "כידוע, לנו השחקנים יש פחד תמידי לפני אודישנים, לפעמים הלחץ מעכב ופוגע. אבל הפעם כשנכנסתי לחדר האודישנים ופגשתי את צוות היוצרים עם כל האנרגיה שהיתה בחדר, נתתי את הגרסה הטובה של עצמי וכשיצאתי משם ידעתי שהתפקיד שלי, זה פשוט היה זה" היא משחזרת.

וכשם שידעה באודישן לבת הים הקטנה שהתפקיד שלה, גם בגיל שלוש  הילדה מעין ידעה בכל מאודה שהיא רוצה להיות על במה ולשחק. "התחלתי כילדה רוקדת בסטודיו, מגיל צעיר ראיתי המון הצגות ילדים וידעי שאני רוצה להיות חלק מהדבר הקסום הזה. זה מאד משך אותי והבית זרם איתי", היא מספרת.

היא לא חיכתה הרבה, ואצה לממש את חלום הבמה שלה כשהשתתפה כילדת פסטיגלים, בשלושה פסטיגלים ב-2002, 2005 וב-2006. "בגיל שבע קראתי, בהמלצתה של אמא, כתבה בעיתון על אודישנים לפסטיגל. ומיד אמרתי לה 'תקחי אותי לשם'. אבל אמא, מתוך הרצון לגונן עלי, סירבה בטענה שאני עדיין קטנה מדי. לא ויתרתי ופניתי  לסבתא, שמיד הסכימה ללוות אותי לאודישן שהתקיים בבית סוקולוב".

סבתא מול אמא?
"איכשהו זה הסתדר ביניהן. סבתא מספרת שכשנכנסתי, קטנטונת כזאת (גם היום אני קטנה 1.53מ') לחדר האודישנים הרגשתי בתוכי את הביטחון הזה שאתקבל. וזה מה שהיה. זאת דרך חיים שלמדתי מגיל מאד צעיר: אם את מאמינה במשהו, עליך לרצות אותו ולזמן אותו לעצמך, ולדעת שזה שלך".

היא למדה במגמת תיאטרון בתלמה ילין, ביחד עם שירה האס ("כולנו בכיתה ידענו שהיא כישרון מדהים, בלתי נדלה ואדם בלתי רגיל"), אף שהתקבלה לתיאטרון צה"ל היא אימצה את עצתו של ארתור קוגן המורה שלה בתלמה ילין ומנהל אמנותי ב"בית צבי" ("מורי ורבי") שהציע לוותר על תיאטרון צה"ל ולשרת כמפיקת האירועים הגדולים בצה"ל, כמו טקסי יום העצמאות, או טקס מצטייני הנשיא ביום העצמאות ("זה היום הכי מרגש בשנה", היא נסחפת). עם שחרורה מהצבא למדה שלוש שנים משחק בבית צבי.

במקביל לתפקיד לונה בהצגה "בת הים הקטנה" שתעלה במדיטק חולון, ביום שבת  8 בפברואר ב-10:30 בבוקר, מעין רחימה משחקת בעונה השניה של סדרת הנוער "סקיי" בערוץ ניקאולודיון מבית היוצר של גיורא חמיצר ונועה פניני. על בימת תיאטרון "הבימה" היא משחקת בגרסה החדשה ל"המלט" בבימויו של מאור זגורי.

הריאיון עם מעין רחימה, 27, מתקיים  בזום מחדרה במלון בניו יורק. בין התחייבויותיה הבימתיות והצילומים, נפתח חלון בן שבוע לנפוש בתפוח הגדול עם בן זוגה מעיין רפיח. כן שניהם מעיין, אבל עם הבדל של קוצו של יוד. היא מעין עם י' אחת, והוא מעיין עם שתיים. "קודם כל הוא לא שחקן תודה לאל. הוא גולש רוח שזכה באולמיפיאדת הנוער בסינגפור. מצאתי אדם מוכשר ופרטנר שאוהב את הים".

הם הכירו לראשונה כשהיו בני 16. חברותיה מתלמה ילין הציעו לה להכיר אות והם יצאו לדייט. והוא אפילו השקיע בפיקיניק עם סלסלה,  אבל הדייט לא זרם. "כשפתאום הוא ניסה לנשק אותי, אמרתי לו 'סליחה אדוני, אנחנו לא מכירים'  והקשר התמסמס למשך עשר שנים, וחודש לפני כשנה".

נפגשתם על יד המעיין?
"לפני שנה העליתי סטורי לאינסטגרם על ההצגה 'המלט' והוא ראה אותי. שלח הודעה ושאל איך הוא יכול לראות אותי בהצגה? אז אמרתי 'תקנה כרטיס ותבוא'. והוא בא.  אנחנו חוגגים שנה ביחד".

חלומות ושאיפות לעתיד?
"קודם כל אני רוצה להיות אמא, שתהיה לי משפחה. אני מאד אוהבת לישון בצהרים ומעכשיו אני מפנטזת איך אני והילדים שלי נישן צהריים ביחד, ובערב אלך לתיאטרון לשחק בהצגה. לחיות חיים של במה ומשפחה. ואם לחלום בגדול אני רוצה לצלם סדרה לטלוויזיה, אולי בניו יורק, ולקבל תפקידים מעניינים גם בתיאטרון. כדי להתקיים בעולם המשחק ולהרוויח יפה, הקומבינה בין עבודה בתיאטרון וטלוויזיה היא הכרחית".