בקרוב יחלפו 20 שנה מאז נכנס לתודעה שלנו הפיטר פן הישראלי, הראל סקעת, שאיכשהו משנה לשנה נראה צעיר יותר, הקול שלו הופך צלול יותר והוא מצליח לכבוש פעם אחר פעם את מצעדי הרדיו עם השירים המגוונים שלו. היום (שישי) הזמר עם קול הפעמונים קיבל את השבת יחד עם עוד כ-2,500 מעריצים ומעריצות שמילאו את היכל התרבות חוו את כל קשת הרגשות בשעה וארבעים עם כל הלהיטים האהובים. 

אל הבמה התפרץ הזמר באנרגיות שיא עם השיר החדש "ברוך הבא לבלאגן" - שלוש מילים שהן אמנם שם השיר, אך מתארות באופן מדויק את העתיד להתרחש. הבמה המיוחדת שהקיפה את סקעת הייתה בנויה משישה מסכי ענק שהקרינו בסנכרון מושלם את מהלך ההופעה, ובמקביל צבעו את האולם וחשפו את הקהל לקטעי קליפים מתוך השירים המקוריים. הסאונד בהיכל היה מדויק ואיפשר גם ליושבים בשורה האחרונה ליהנות מהצליל הנעים שמופק מגרונו של הזמר, ועל אף שהיה מדובר במופע שהחל את דרכו בישיבה, הוא שמר על אנרגיה גבוהה. 

הראל סקעת בהיכל התרבות (צילום: פרטי)

אחרי כמה מלהיטיו הישנים והאהובים ביותר, ביניהם "משהו ממני" ו-"כמה עוד אפשר", סקעת החליט להקדיש רגע על הבמה כדי להתייחס למצב הפוליטי בארץ. "כאן בחוץ, ממש בכיכר הזו, יש רוחות לא טובות שמסתובבות, ולפעמים נדמה שהמוזיקה היא הדבר היחיד שעוד מאחד אותנו. כישראלי גאה, שאוהב מאוד את המדינה שלו ורוצה מאוד לחיות כאן, נשאר לי רק לאחל לכולנו בשורות טובות", פנה סקעת אל הקהל בהתייחס להפגנות שמתקיימות בכיכר הבימה בימים אלו נגד הרפורמה המשפטית. 

משם המשיך הזמר אל השיר "שיבוא עלינו", ששלח מסר של תקווה ואחדות, ואז הגיע הרגע המרגש ביותר של המופע. בקהל, בין כל מי שבא להאזין לשיריו, בלטו כמובן בעלו חבר הכנסת עידן רול, ולראשונה גם שני ילדיו - ארי ואיסלה, שזכו כל אחד בנפרד שסקעת יקדיש להם שיר מהרפטואר העשיר שלו. עוד עצר הפיטר פן כדי לספר סיפור אישי על תחילת דרכו, שהתגלגל לכדי ביצוע עוצר נשימה של "Hello" של ליונל ריצ'י

הראל סקעת, עידן רול וילדיהם ארי ואיסלה  (צילום: אלון לוין)
הראל סקעת, עידן רול וילדיהם ארי ואיסלה (צילום: אלון לוין)

כמובן שהזמר לא דילג על עוד מלהיטיו העכשוויים והישנים יותר לסירוגין, באופן שהרטיט את ליבי וגרם לי לדמוע לא פעם במהלך ההופעה. אבל בדיוק אז, כשהרגשתי את החום זורם בגופי והדם בעורקיי, סקעת תפס את הרגע והמריא לגבהים אחרים. תחילה אירח את הכוכב העולה אבי אברומי, יחד הם שרו את "מסיבה סגורה" ו-"להרגיש בבית" והפגינו שילוב קולות הרמוני, ואחריו עלה הזמר המצליח בר צברי עם הלהיט שלו "ג'וני", עם קטע סלסולים תימניים מרגש, "שאהבה נפשי" ולסיכום השיר החדש של צברי, "בפרק הבא". 

הראל סקעת ובר צברי (צילום: אלון לוין)
הראל סקעת ובר צברי (צילום: אלון לוין)

אני מודה, הגעתי למופע סקפטית. קיוויתי לשירים הישנים, קצת נוסטלגיה - והביתה. אבל זו הייתה חוויה אחרת. נזכרתי בדיוק למה מתמודד "כוכב נולד 2" הצליח לשמור על רלוונטיות עם השנים, איך הוא כובש לבבות וכמה הקול העדין והיפה שלו חודר אל מתחת לעור ולא נותן לאף אחד להישאר אדיש לנוכחות הבימתית החייתית שלו. וככה, פותחים שבת שלום!