מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב מציג תערוכת צילום חדשה: השחור הוא החיים - הלבן הוא האמנות, תערוכת צילומי דיוקן אנושי של הצלם הבין־לאומי ראאד בואיה. התערוכה תיפתח ביום שלישי הקרוב.

בואיה נולד ב־1971 בכפר קטנה (Qatanna) שליד ירושלים. ילדותו ונעוריו רצופים הישרדות ועבודה במגוון עבודות, בהן: רועה צאן, פועל בנין בהתנחלויות ומוכר בשוק בעיר העתיקה, שם נחשף למדיום הצילום. בראשית שנות האלפיים למד בבית הספר לצילום מוסררה בירושלים. עם סיום לימודיו התקבל למלגת שהות ויצירה בקריית האמנים "הסיטה" בפריז, ומאז 2006 חי בעיר ויוצא ממנה למסעות צילום. בלב יצירתו נמצאים אנשי קטנה, כפר הולדתו, אליו הוא חוזר לביקור מעת לעת; אך גוף עבודתו רחב הרבה יותר וכולל תצלומים ממקומות שונים באירופה, באפריקה, בדרום אמריקה ובאסיה. 

אוצר התערוכה גיא רז, מספר על הצלם ומבטו האנושי: "במבט ישיר וחומל, ללא פאתוס, נוגע הצלם ראאד בואיה ברבדים הפנימיים והעמוקים של מצולמיו, משקף מן האמת החבויה בזהותם ומספר את סיפורם. הקומפוזיציות הפשוטות והפורמט הריבועי בשחור־לבן של התצלומים יוצרים מעין "חלונות" אל הנפש", או כדברי בואיה - "דיוקן טוב מעיד על הרגע שבו שתי נשמות, זו של הצלם וזו של המצולם נפגשות".