אין ספק שכוכבת הילדים אושרית בנאי היא תופעה חסרת תקדים על המסך, לא סתם היא מצליחה להפוך את הרצל ובן גוריון לדמויות טרנדיות ומגניבות. במשך שנים היא חטפה ביקורות מימין ומשמאל, היו שאמרו שהתכנים שלה לא יעניינו ילדים, הייתה סוכנות שהפסיקה לייצג אותה אך היא סימנה מטרה ובימים אלו מגשימה אותה ובגדול - סדרת ילדים בכיכובה ששמה "קדימה לטייל בארץ ישראל".

אושרית, איך גורמים לילדים בשנת 2023 להתעניין מחדש בהרצל?
"אני מוצאת בכל דמות היסטורית את האלמנט המגניב שלה, בסופו של דבר הרצל הגשים חלום וילדים מתחברים לעיסוק בחלומות, וגם לבן גוריון היה תחביב מעניין - הוא עמד על הראש. במופעים שלי אני מציגה את הדמויות ההיסטוריות מהזוויות הכי טרנדיות ומגניבות שאפשר. זה יוצר שיח נקי וטהור עם הילדים".

איזו דמות היסטורית הילדים הכי אוהבים?
"את הרצל, היה לו חזון וחלום והוא הצליח להגשים אותו".

אפרופו הרצל, מה דעתך על המצב במדינה כיום?
"אני מאמינה שבשיח וברצון להקשיב אפשר לפתור כמעט כל מחלוקת. לצערי הרבה אנשים מקובעים בעמדה שלהם, ההסכמה לשוחח נעלמה מהנוף אבל יחד עם זאת אני עדיין מאמינה ביכולת של החברה הישראלית להתאחד במצבי משבר, במוקדם או במאוחר יותר".

מה הדבר שהכי כואב לך בשיח הציבורי?
"קשה לי לשמוע אנשים שמדברים על מעבר לחו"ל, על הרצון לעזוב את מדינת ישראל, מדינה שכל כך הרבה אנשים נפלו למענה, כשאני שומעת את זה אני עם דמעות בעיניים - איזה מסר אנחנו מעבירים לילדים שלנו?"

היכן השיח סביב סוגיות של דת ומדינה פוגש אותך?
"נולדתי וגדלתי בכפר סבא, עיר ליברלית מאוד ומעולם לא היה חשש לשמוע ולהביע עמדות שונות אחד מהשנייה. כאמא לילדים אני מעודדת את הילדים שלי לשיח מכיל על ימנים, שמאלנים, דתיים וחילונים וכך גם על כל קבוצה באוכלוסייה. בסופו של דבר כולם צריכים לחיות יחד מבלי לפגוע במרחב האחד של השני. באג'נדה שלי יש מקום לכולם וזה המסר שאני מעבירה לילדים כמובן עם תיווך והתאמה לגילים שלהם". 

אושרית בנאי עם טל מוסרי (צילום: אושר עדן פשינסקי)
אושרית בנאי עם טל מוסרי (צילום: אושר עדן פשינסקי)

האם שחקנים צריכים לבטא עמדות פוליטיות?
"לדעתי אין סיבה להביע עמדה פוליטית, כל דבר שגורם לתיוג הוא מיותר ועלול לפגוע בנגישות של האמנים לקהל. גם בתור כוכבת ילדים אין מקום להבעת עמדה פוליטית בעיני, אבל כן יש מקום לעידוד הקשבה, קירוב והכלה".

מה דעתך על הבחירה של חנן יובל שלא להופיע בכנסת?
"זכותו האישית לבחור כיצד לפעול, יחד עם זאת אני מאוד גאה בשיתוף הפעולה שנוצר בינו לבין קובי פרץ והשיח על מופע משותף, זה היופי של החברה הישראלית- יכולים להיווצר כאן חיבורים גם על רקע של מחלוקות ומשברים".

האם בכוונתך לשלב בתכנים שלך העוסקים באהבת הארץ שיח סביב נושא ההתיישבות ביהודה ושומרון?
"אני לא שוללת, ליבי פתוח לכל מי שיציע תוכן שיציג מקומות בישראל מנקודות מבט של אהבה וקירוב לבבות, אני תמיד פתוחה לשמוע".

מה המקום שאת הכי אוהבת במדינה? 
"זה כמו לשאול אימא איזה ילד היא הכי אוהבת, כל מקום הוא בעל ייחודיות ואין אחד דומה לשני. אני מסוגלת להתרגש מת"א, ירושלים ואפילו מהפארק ליד הבית. האבסורד בעיני הוא שגדל כאן דור של ילדים שמשחקים במחשב עם מישהו מעפולה ולא מכירים את עפולה".

גדלת לאבא הלום קרב, מה את זוכרת מהילדות?
"בחוץ איש לא ראה דבר על אבא שלי, הוא היה נבחר ציבור ופעל ברמה המוניציפאלית במשך שלוש קדנציות. אבא פעל רבות מתוך שליחות למען התושבים אך בנקודות זמן מסוימות הוא חווה פלשבקים של אירועים טרגיים ממלחמות יום הכיפורים ושלום הגליל, בהן איבד רבים מחבריו. הטראומות גרמו לו להתרחק ולעיתים גם מהסביבה הקרובה אליו ביותר".

איך אבא בוחר להתמודד עם הקושי?
"הפסיכיאטר של אבא הוא הטבע, כשהוא חווה קושי הוא מסוגל לצאת לטייל ולהקים אוהל בכינרת".

אם כבר אנחנו עוסקים בטבע ובטיולים, בשבוע הבא סדרת הטלוויזיה הראשונה שלך "קדימה לטייל בארץ ישראל" תעלה לאוויר, ספרי לנו עליה.
"אני עולה לאוויר עם סדרת הטלוויזיה הראשונה שלי שתשודר בערוץ הכוכבים, יהיו בה שבעה פרקים לצד שירים מקוריים. בסדרה אני יוצאת להגשים את החלום לטייל בישראל כשבדרך אני פוגשת דמויות מרתקות, אמיתיות לצד מצוירות, כמו בנימין זאב הרצל, ויחד אנחנו מתבוננים בחזון שהוגשם, במהלך הסדרה נפגוש אתרים מרתקים כמו כן הסדרה משלבת מסרים ערכיים נוספים כמו השמירה על איכות הסביבה".

ספרי על שם ידוע שמשחק בסדרה לצידך.
"כמובן שהשחקן טל מוסרי, הילד הישראלי הנצחי, משחק שלוש דמויות, בפרק הראשון את אושרי, הבן אדם המאושר לנצח, בפרק השני הוא משחק את המורה עמיחי, ובפרק הנוסף הוא פוגש אותנו בדמותו של סטיב, תייר שעושה עלייה מאמריקה, תוך כדי העבודה המשותפת גיליתי שאשתו היא קרובת משפחה של בן גוריון, עולם קטן".

מה המסר שאת רוצה להעביר הלאה בסדרה?
"אני רוצה להעביר את המסר שארץ ישראל היא מגניבה ומדליקה לא פחות משום מקום אחר בעולם. היא מלאת מקומות ציוריים ומרתקים והיא הרבה מעבר למתיחות ביטחונית ולכותרות מלחיצות. למרות שמדובר בסדרת טלוויזיה אני שואפת לחבר את הילדים לטבע באמצעות השילוב המיוחד בסדרה בין הדמויות המציאותיות והבדיוניות לאתרים שיש לנו רק כאן".

סדרה משלך זה רגע מיוחד, למי את רוצה להגיד תודה?
"אני רוצה להודות להורים שלי על הערכים שקיבלתי בבית, יש לי משפחה מיוחדת ובלעדיה לא הייתי מגיעה לעסוק בשליחות שלי. לבמאי ולשחקן, אבי דור, מי שהושיט יד לי ולסדרה המיוחדת וניווט אותי לאנשי צוות נפלאים ולצלם פיני שר, האיש המבוגר שהאמין בי לאורך כל הדרך".   

איפה ניתן לצפות בסדרה?
"ניתן לצפות בסדרה בחינם באפליקציית יוקיד, בערוץ הכוכבים. היא תשודר על פי לו"ז הערוץ והיא חינמית ללקוחות פרטנר, Yes וסלקום TV, מידי יום היא תעלה שם בשעה 10:49 אך יהיו גם שידורים חוזרים במהלך היום וב- VOD היא זמינה בלחיצת כפתור, ב-HOT היא זמינה לכל מי שיש להם את ערוץ הכוכבים בחבילת הערוצים" 

לסיום, ברוח של הרצל - מה החלום הבא שלך?
"להופיע בטקס המשואות של יום העצמאות וכך גם להנגיש אותו לקהל שלם וחשוב- קהל הילדים, הדור הבא שיעצב את החברה הישראלית".