סלבדור דאלי | מוחו של גאון

תערוכת סלבדור דאלי הבינלאומית נוחתת בישראל, לאחר שמיליוני אנשים ברחבי העולם כבר התאהבו. חוויה עוצרת נשימה, המציגה את יצירותיו המופלאות והמרתקות ביותר של האמן הידוע בעולם, ממובילי הזרם הסוריאליסטי. 
התערוכה, שתתפרש על פני שטח של 1500 מ"ר, ומיובאת לישראל בהשקעה של למעלה מ-6 מיליון שקלים, תכלול למעלה מ-500 מיצירותיו המוכרות והמרתקות של האמן המוערך בעזרת מספר טכנולוגיות מתקדמות שונות, לרבות בינה מלאכותית. זהו מסע סוחף ראשון מסוגו אל מוחו של האמן הגאון, באמצעות חלל הקרנה ב- 360 מעלות, מתחם VR (מציאות מדומה) שאסור לפספס, ומתחם Scatch and post בו תוכלו לבחור איך אתם הייתם רוצים שיצירותיו של דאלי ייראו.

תערוכת סלבדור דאלי הבינלאומית חוה''מ פסח 2023 (צילום: יחצ)
תערוכת סלבדור דאלי הבינלאומית חוה''מ פסח 2023 (צילום: יחצ)

מעבר ליצירותיו המופלאות של האומן הנודע, מובא סיפור חייו של דאלי, שמתחיל מביתו שבספרד שכל כך אהב וטיפח, ועובר דרך הסיפורים המעניינים שמאחורי ציוריו. סימפוניה של צלילים, ציטוטים, אורות וצבעים משולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית ובלתי נשכחת של פעם בחיים. 

תערוכת סלבדור דאלי הבין-לאומית| ביתן 2, EXPO תל אביב |כרטיסים החל מ-49 ש"ח במועדוני הצרכנות, ועדי העובדים וחברות האשראי

מתחם VR בתערוכת סלבדור דאלי חוה''מ פסח 2023 (צילום: יחצ)
מתחם VR בתערוכת סלבדור דאלי חוה''מ פסח 2023 (צילום: יחצ)

אוסקר קלוד מונה | התערוכה

היכונו לחוויה עוצרת נשימה, ובואו להכיר את יצירותיו המופלאות והמרתקות ביותר של האמן הידוע בעולם, ממייסדי ומובילי זרם האימפרסיוניזם באמנות קלוד מונה. התערוכה כוללת למעלה מ- 300 מיצירותיו המוכרות והמרתקות של האמן המוערך, ומציגה אותן דרך סיפור חייו של הצייר הנודע והסיפורים המעניינים שמאחורי ציוריו.

על הבאת התערוכה והפקתה בישראל אמונות חברת הדרן יזמות והפקות וקבוצת פורום הפקות שהפיקו יחד בישראל בין היתר את תערוכות ואן גוך ופרידה קאלו בקיץ האחרון, CHICAGO, בריאן אדמס ועוד.

תערוכת קלוד מונה הבינלאומית חוה''מ פסח 2023 (צילום: יחצ)
תערוכת קלוד מונה הבינלאומית חוה''מ פסח 2023 (צילום: יחצ)

בתערוכה, המתפרשת על פני שטח של 1000 מ"ר, ומיובאת לישראל בהשקעה של למעלה מ-5 מיליון שקלים, תעברו מחלל המדמה את האגם המפורסם מהציור של מונה עם גשר החבצלות, לחלל הקרנה ב- 360 מעלות המשלב את יצירותיו של מונה עם צלילים וציטוטים מעוררי השראה, ומשם למתחם ה-VR (מציאות מדומה) המאפשר כניסה לעולמו של קלוד מונה במשקפי VIRTUAL REALITY.

אוסקר קלוד מונה, (1840-1926) היה צייר צרפתי, ממייסדי ומובילי זרם האימפרסיוניזם באמנות. מונה צייר בעיקר נופים כפריים ועירוניים, בנסותו לחקות את האופן שבו העין קולטת את הנגלה לפניה, בטכניקה של מעין רישום מהיר בצבע, משיחות מכחול קצרות ועתירות צבע ושימוש בצבעים משלימים.

תערוכת קלוד מונה | מתחם  THE CUBE, חולון | כרטיסים החל מ-59 ש"ח במועדוני הצרכנות, ועדי העובדים וחברות האשראי

THIS IS NOT ART מאת ספיר ברונזברג לוי (צילום: יחצ)
THIS IS NOT ART מאת ספיר ברונזברג לוי (צילום: יחצ)

עוד תערוכה מעניינת, ואפילו חינמית, תתרחש בבטרקלין טדי במרכז הקונגרסים בנייני האומה ירושלים, שמשיק את "This is not ART" תערוכת אמנות עכשווית בשילוב מציאות רבודה מאת ספיר ברונזברג לוי ועמותת תומר בן חורין לאמנות. מדובר בתערוכה מקסימה שמפגישה את הקהל עם האמנים הגדולים ביותר באמצעים טכנולוגיים חדשים המאפשרים מפגש ישיר ואינטימי. 

בין היצירות המיתולוגיות שהאמנים המפורסמים "מספרים" עליהם בתערוכה אפשר למצוא את: "מונה ליזה", לאונרדו דה וינצ'י, 1503-1506, "ליל כוכבים", וינסנט ואן גוך, 1889, "התרשמות, זריחה", קלוד מונה, 1872, "שלושה מוזיקאים", פאבלו פיקאסו, 1921, "דיוקן עצמי עם קופים", פרידה קאלו, 1940, "הפילים" , סלבדור דאלי, 1948, "פיט טאונסנד ממורביליה", אנני ליבוביץ', 1973, "אמא", לואיז בורז'ואה, 1999, "האמנית נוכחת", מרינה אברמוביץ, 2010, "חדר אינסוף", יאיוי קוסמה, 2015 ועוד.

This is not ART | מרכז הקונגרסים בנייני האומה ירושלים | הכניסה חינם עד סוף חודש יוני 2023, בתיאום טלפוני מראש במספר: 02-6558558.