ברחוב שבזי בנווה צדק נפתחת בימים אלו גלריית Sheetrit & Wolf, שתציג אמנות בינלאומית בת זמננו. את פתיחת הגלריה תחנוך תערוכה של האמן הבינלאומי יוסף בובקר, עם סדרה של 42 עבודות שצוירו בעט כדורי פשוט. בובקר יוצר מעין מינוטאור המולחם מגוף אדם וראש של חיות בר, הכלאה הממקדת את המבט בטרגדיה של חיות הבר. עבודות המחאה הללו מצטרפות לסדרה של פרויקטים שיצר עם הצלם הבינלאומי JR, שחוללו תהודה ברחבי העולם.

גלריית Sheetrit & Wolf היא מיזם משותף של שני אנשי עסקים: רות שטרית ויונתן וולף. שטרית מלווה את עולם האמנות מזה שנים רבות, כחברה בחבר הנאמנים של מוזיאון תל אביב וכחברה בדירקטוריון התזמורת הפילהרמונית הישראלית. היא שותפה ליוזמות רבות בשדה האמנות, וליוותה אמנים ישראליים בחשיפה ובמכירות. "אמנות גורמת לי להתרוממות רוח", היא אומרת, "וכשזה מגיע עם אמירה חברתית אקטיביסטית, זה גורם לי לאושר גדול".  "אנו מתכוונים לחשוף לקהל הישראלי אמנים בינלאומיים, שעשו חיל בעולם", מוסיף יונתן וולף. "בובקר הוא סנונית ראשונה, עם הצלחה מוכחת בגלריות ובאוספים ברחבי העולם". 

"דרך מבט פשוט או הבעה, אני מנסה להראות את הקרבה המטרידה בין בני האדם לבעלי החיים," אומר האמן הצרפתי  יוסף בובקר, "אני מתרכז בהבעות, כמעט באופן אובססיבי. מעניין אותי  האם חיות מראות חיבה, ומביעות ספקות ותשוקות? ומה בדבר אהבה? או אולי  אלה בני האדם, שלעיתים מציגים את הפראיות האכזרית ביותר? האם האדם רוקד לצלילי התחכום המפותח והמתורבת, או שלהיפך, שמא זו החייתיות הפיזית והאינסטינקטיבית?".

השאלות הללו צפות ועולות בסדרת העבודות של הצייר והמאייר הצרפתי, יוסף בובקר (Youssef Boubekeur). בסדרת פורטרטים טורדי מנוחה הוא מלחים ראשי חיות בר פראיות לגוף אדם, ויוצר מעין מינוטאור, ארכיטיפ עכשווי. אלא שבובקר מעניק לפורטרטים שלו אלגנטיות בורגנית, עדינות אריסטוקרטית וכוח, באמצעות לבוש מוקפד ותנוחות נינוחות ומהודרות – ובכך טורף את עולמנו.

בובקר משתמש בעבודותיו ב-bic, עט כדורי כחול פשוט, תוך קפדנות ודיוק מרביים, והוא רואה בכך מלאכת יד עמלנית שמעניקה משמעות נוספת ליצירה. הפורמטים הגדולים, השימוש בגוונים מונוכרומטיים והנארטיב האנושי-חייתי שמאפיינים את כל גוף העבודות שלו שואבים השראה מאמנות הרחוב. 

ב-2007 בובקר שיתף פעולה עם הצלם הצרפתי הנודע JR  והשניים הציגו סדרת צילומים רחבי יריעה על גדר ההפרדה, face2face – צילומים של בעלי מלאכה יהודים ופלסטינים, שניסחו מסר אופטימי: כולנו דומים. מאז הוא מציג בגלריות נבחרות ברחבי העולם ועבודותיו נרכשו על ידי אספנים מובילים בעולם, עם שפה מובהקת שיצרה לו מוניטין בשדה האמנות הבינלאומי.

מתוך התערוכה (צילום: Youssef Boubekeur)
מתוך התערוכה (צילום: Youssef Boubekeur)

על האמן

יוסף בובקר נולד בפריז (1981) והוא בוגר  בית הספר לאדריכלות "Paris La Villete". משם המשיך ללימודי אמנות באוניברסיטת Waseda שבטוקיו.  ביפן, עבד בובקר בסטודיו לעיצוב ואדריכלות של Tezuka & Tezuka and Sanaa. ב-2015 הציג בתערוכה הקבוצתית  Seules les traces font reve בצרפת וזכה לתשואות מהביקורת ומהקהל. ההצלחה סללה את דרכו לתערוכת היחיד בחלל הנפלא של  29Maubourg. 

ב2018 הציג בובקר תערוכת יחיד ב- Art&Craft Gallery ברובע ה-13 בפריז, תחת השם  Out of his cage, שהוא ציטוט משיר של המשורר הצרפתי פול ולרי. התערוכה הייתה להצלחה מסחררת בקרב המבקרים ואספני אמנות עכשווית כאחד. 

בימים אלה הוא מציג את הפרויקט, Protect the Strong, ששואב השראה מהטקסט של הסופר אמיל זולא: "מדוע סבלם של בעלי החיים משפיע עליי כל-כך? איך זה שאני לא מסוגל לשאת את המחשבה של חיה סובלת, עד כדי כך שבלילות חורף, אני קם לוודא שלחתול שלי יש מספיק מים לשתייה? איך קורה שאני מרגיש קשור לכל היצורים, הגדולים והקטנים, וכיצד רק המחשבה עליהם ממלאת אותי ברגשות של נדיבות, סובלנות וחיבה? איך זה שבאחיזה של הדברים, בעלי החיים מרגישים לי כחלק ממשפחתי, לא פחות מאשר בני האדם?".

על התערוכה Protect the strong  

"Protect the Strong" מציגה 42 עבודות בהן מבקש בובקר להשיב את המבט אל חיות הבר וקורא להצלת הזנים הנכחדים. החיות מצוירות זקופות וגאות, בגודל טבעי ומעוררות אמפתיה. ביחד הן מספרות סיפור קולקטיבי של עולם המכלה את עצמו. בובקר עקב מקרוב אחר אורחותיהם של חיות הבר בסביבתן הטבעית, ומקווה שעבודותיו יעוררו מודעות ועדות מוחשית לסכנה האורבת להן.

על הגלריה: SHEETRIT&WOLF

SHEETRIT&WOLF, גלריה לאמנות בינלאומית עכשווית, נפתחה באפריל 2023 בנווה צדק. הגלריה בבעלות אנשי העסקים רות שטרית ויונתן וולף, שמבקשים לחשוף את הקהל הישראלי לאמנים בינלאומיים בעלי שם ומוניטין.

אוצרות : Two Curators - תמר למדן וכרמית שיין.