אם חיפשתם סיבה נוספת לטוס לספרד- מצאנו לכם אחת עם ערך מוסף.

השנה חוגגת ספרד 50 שנה למותו של אחד האמנים הכי מפורסמים והכי משפיעים בתרבות הספרדית- פאבלו פיקאסן.

על מנת לפרסם את עבודתו של הצייר ממלאגה, ספרד וצרפת, המדינות שבהן התגורר , יערכו אירועים ותערוכות מרובות תחת הכותרת "חגיגת פיקאסו 1973-2023". "ככה חלק גדול מהעולם יהנה מיצירותיו של פיקאסו ואנחנו רוצים לאפשר זאת גם לישראלים", הסביר גונזלו סבאלוס ווטלינג, יועץ התיירות של שגרירות ספרד בתל אביב ומנהל משרד התיירות הספרדי ברומא, לישראל ולשווקים ים תיכוניים אחרים.

פיקאסו היה גאון וסמל של אומנות הציור מאין כמוהו, אשר חולל מהפכה באמנות המאה ה 20. "ה -8 באפריל הוא יום השנה החמישים למותו, ועבודתו נותרה נקודת ציון לאמנים ואוהבי אמנות מכל רחבי העולם", הוסיף סבאלוס. הפעילויות שיציינו את עבודתו יערכו במוסדות ובערים באירופה ובצפון אמריקה, ויגיעו לשיאן עם מפגש בינלאומי גדול המתוכנן לסתיו, ובו יחנכו את המרכז ללימודי פיקאסו בפריז.

בתערוכות של "חגיגת פיקאסו 1973-2023", המבקרים יוכלו להתבונן בעבודתו של האמן בצורה שונה וחדשנית. בתערוכות, יושם דגש על השפעות יצירות של אומנים נבחרים, כמו גויה או בלאסקס, ויהיו סיורים כרונולוגיים להבנת התקופות השונות של חייו. "אנחנו עובדים כדי לקרב את פיקאסו עוד יותר לציבור הישראלי. התוכנית שלנו היא לבצע פעולות קידום שלא רק מגבירות את העניין בפיקאסו, אלא גם מציגות את התרבות הספרדית העשירה", אמר סבאלוס ווטלינג.

בסך הכל, בספרד יהיו 17 תערוכות, המרכזיות יוצגו במדריד, ברצלונה ובילבאו. מיוני עד ספטמבר, מוזיאון אל-פראדו יציג את "פיקאסו - אל גרקו", והמוזיאון הלאומי מרכז האומנות ראיינה סופיה יחגוג את יום השנה עם "פיקאסו 1906: השינוי הגדול", שיחשוף את תפקידו של האמן בלידת האמנות המודרנית. מוזיאון גוגנהיים בבילבאו יציג "פיקאסו: חומר וגוף", במוזיאון פיקאסו בברצלונה, יחד עם קרן ג'ואן מירו, יציגו את "מירו- פיקאסו" ו"מירו- פיקאסו (ןן)".