"בית הצבעים" הוא הבית אליו נולד ובו גדל האמן הבינלאומי סם חלבי. פה ניטעה בו לראשונה על ידי אימו, האהבה לאמנות, פה נהג להתבודד ולצייר מבוקר עד לילה, כשהחברה הדרוזית פחות קיבלה אמן דרוזי כמקצוע מכובד. "אנחנו עדה שמרנית ולא כל האנשים סביבי אהבו את מה שאני עושה", הוא מספר. "אני מביא כאן את השקפת עולמי למקום בו יקבלו אותי. אני רואה את הכל בגדול ויש כאן התפתחות. אנשים צמאים לאמנות שמחה ואני יודע שאני חריג בנוף האמנותי. לארוך השנים ציירים התבטאו בעצב אבל אני רציתי לעשות הסבה מעצב לאופטימיות ולשמחה".

חלבי, בן 33, נשוי ואב לשתי בנות, ציר משחר ילדותו. אמו, שחששה שבן הזקונים שלה, אחרי תשע בנות, יהיה מפונק, שלחה אותו לרכוש עבורה תחרה בשוק. תמורת זאת קיבל חלבי הילד דמי כיס. "אמא רקמה את התחרה על מטפחות לפי ציורים שציירתי לה. את מטפחות הראש רכשו נשים דרוזיות. אחרי שהלכה אמא לעולמה, ישבתי בסטודיו ונשות דאלייה באו לנחם אותי. הן נכנסו לסטודיו עם המטפחות שאמא רקמה. קניתי מהן בחזרה את המטפחות והכנתי בבית הצבעים את מיצב המטפחות לזכרה של אמא. זה מיצג אמנות משותפת של שנינו, אמא ובן".

חלבי החל לצבוע את "בית הצבעים" לפני תשע שנים ולפני שבועיים הוא נפתח לקהל הרחב. כל קירותיו של המבנה המרהיב, 600 מ', על ארבע הקומות שלו, בדאליית אל כרמל, נצבעו על ידי חלבי במאות גווני צבע שהפכו אותו למעין פסל אדריכלי סביבתי, שכמוהו לא נראה עד כה בישראל. את הפרויקט ביצע חלבי בעזרת חברת הצבע הישראלית "נירלט" שתמכה בו ותרמה לטובת המיצג 1500 ליטר צבע.

בית הצבעים (צילום: דימיטרי ספקטור)
בית הצבעים (צילום: דימיטרי ספקטור)

"בית הצבעים שיצרתי בבית הילדות בו גדלתי עם משפחתי בדאליית אל כרמל הוא הבית בו עברתי את השמחות, את הקשיים, את ההתמודדות ואת האובדן", מספר חלבי. "החלטתי לצבוע את העבר ולשמר את הזיכרון ללא חשיבות לערך נדל"ני או לחומר. אני מספר את סיפור חיי דרך המייצג האופטימי הזה שמאפשר לי להכניס את האומנות שלי לחיים של אנשים, לשמח." 

בית הצבעים  (צילום: דימיטרי ספקטור)
בית הצבעים (צילום: דימיטרי ספקטור)

בית הצבעים של סם חלבי בדאליית אל כרמל פתוח לקהל הרחב כל ימות השבוע- ימים א-ה ושבת בין  10-18:00 ,יום שישי 10-15:00.

מחיר השקה- 45 ₪ לאדם/ מחיר מיוחד לחייל בשרות ולאזרח ותיק- 30 ₪ לאדם/ כרטיס משפחתי (עד 3 ילדים)- 110 שח 

לרכישת כרטיסים- http://samhalaby.co.il