פרויקט הכפיר: השחקן שמצליח להביא קהל גם לטרגדיה יוונית

כפיר אזולאי זכה בפרס ע"ש יוסף מילוא על בימוי "אלקטרה" מאת סופוקלס. "הז'אנר הזה יכול להיות משהו מאוד מרוחק, אבל כאן הקהל מתחבר להצגה"

יעקב בר-און צילום: ללא
כפיר אזולאי
כפיר אזולאי | צילום: יוסי צבקר, יח"צ

רגע מרגש היה לפני שבוע בתום הצגת ״אלקטרה״ בתיאטרון הקאמרי, כשהוענק לבמאי ההצגה, כפיר אזולאי, פרס הבימוי היוקרתי על שמו של יוסף מילוא, גדול הבמאים, שלפני כ-70 שנה נמנה עם הגרעין המייסד של תיאטרון הקאמרי. ״הפרס לא רק שלי, אלא של כל הצוות״, שמר אזולאי על צניעותו כשמנכ״ל התיאטרון, נעם סמל, העניק לו את הפרס.

לעומת מילוא, הזכור בזכות הצגות ראווה בלתי נשכחות שביים, אזולאי בחר בבימוי הצגת ״אלקטרה״ בכיוון שונה. ״הלכנו פה על משהו אינטימי יותר, מותאם למידותיו של אולם 3 בקאמרי״, הוא מציין. ״חשבתי שמתאים לחוות טרגדיה כזאת דווקא בחלל שבו הקהל מאוד קרוב לשחקנים. מה שמכתיב צורת משחק אחרת״.

אולה שור-סלקטר כובשת את הבמה במשחקה המזהיר בתפקיד אלקטרה. ״העבודה עם אולה היא ייחודית״, מעיד אזולאי. ״מעבר להיותה שחקנית מצוינת, היא מתמסרת לתפקיד שלה ונותנת לו את כל-כולה״.

ההצלחה לא מסנוורת אותו. ״כשאני מקבל הזדמנות לביים הצגות מאתגרות כמו ׳נורה׳ ו׳אלקטרה׳, אני רואה בכך זכייה במתנה גדולה. השאיפה שלי היא לזכות באפשרות לבחור חומרים לבימוי באופן חופשי, וגם ליהנות בעבודה עם קבוצת שחקנים קבועה שאוכל להתפתח איתה״. •

תגיות:
תאטרון
/
שחקנים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף