גלילי וגינץ', כך, בפשטות, נקרא המופע החדש של להקת קמע, שתחגוג במוצ"ש במשכנה בבאר-שבע בכורה נגבית. המופע מאגד את 'שמים אדומים', יצירתו החדשה של המנהל האמנותי של הלהקה, הכוריאוגרף תמיר גינץ, ואת 'דברים שלא סיפרתי לאיש', יצירתו של הכוריאוגרף איציק גלילי, הפועל מזה עשרים וחמש שנים בהולנד.
לעומת יצירתו של גלילי, שכבר בוצעה על ידי מספר להקות ברחבי הגלובוס, גינץ מעלה את היצירה 'שמים אדומים' בבכורה עולמית. לא רק שאין שום התכתבות בין שתי היצירות, אומר גינץ, אלא שהרקדנים יצטרכו להוכיח את עצמם בשתי עבודות שמבחינת הסגנון נמצאות בשני קטבים מרוחקים מאוד.
"מ'צוק איתן' קיבלנו את התובנה שאין לנו דרך ברורה ללכת בה, כי אנחנו נמצאים במבוי סתום והחברה שלנו שסועה מבפנים. המלחמה הביאה את החברה פה, עם כל האהבה והחיבוק, לנקודת שבירה שכמותה לא חלה במבצעים ובמלחמות קודמים. מאחר שכתושב הדרום כאבתי מאוד את החמישים פלוס הימים האלה, וגם אותי המלחמה הזאת שברה, אני מביע זאת ביצירה, שבה הסיפור הפיזי מופק מתוך הרגש".
"בהחלט. מינהל התרבות רצה שתקום להקת מחול חדשה דווקא בדרום. מגמה זו התעצמה מאז תחילת כהונתו של ראש העיר הנוכחי, רוביק דנילוביץ', שהביא לכך שבאר-שבע היא כעת העיר הכי פורצת-תרבות בישראל. להקת קמע הפכה משום דבר להיות אחת מהלהקות המרכזיות בארץ, לצד הפריחה והצמיחה של התיאטרון העירוני באר-שבע והסינפונייטה. הודות לראש העיר, הלהקה זכתה למשכן משלה, שהוא בית המחול המפואר והגדול ביותר בישראל".
לבסוף, גינץ פותח עם יצירתו של גלילי צהר לעולם, אבל מדגיש שעם עבודתו הנגביות, המאפיינת את להקתו, "תוך כדי חיכוך מתמיד עם האוכלוסייה המקומית והשפעה מהנופים". והתוצאה של גישה זו? "זה הביא לכך שבשתי העבודות האחרונות שיצרתי לה, הלהקה מצאה שפה ייחודית שהוא תוצר של המיקום שלה", מסכם גינץ.