לאן נעלם ברוך פרידלנד? התקשורת השתנתה, לא בהכרח לטובה"

העובדה שאינו יודע לקרוא תווים לא מנעה מהאיש שמאחורי "תופעת דופלר", לכתוב להיטים לטובי היוצרים. לרגל צאת אלבומו החדש הוא מסביר מדוע התהילה לא מעניינת אותו

יעקב בר-און צילום: ללא
ברוך פרידלנד
ברוך פרידלנד | צילום: אלוני מור

פתאום ברוך פרידלנד, או “תופעת דופלר”, אם תרצו, חוזר לגן עדן. אבל נא לא להיבהל. זה רק בדואט המפתיע שלו, יוצר ומבצע להיט העבר “ליפול על גן עדן”, עם מני בגר, שפעם קנה את עולמו עם הלהיט “הייתי בגן עדן”. “מגיהינום לגן עדן”, כך נקרא השיר החדש, שבו נותן לנו פרידלנד להבין ש”חבל על כל רגע פה למטה” ומזהיר: “החיים משחק מסוכן”.

האומנם? אני שואל את פרידלנד, שעם אלבומו החדש, “בין שמיים וארץ”, הוא חוזר מהכפור 19 שנה מאז שהוציא את “לאן נעלם ברוך פרידלנד?”, האלבום השלישי שלו. “החיים משחק מסוכן רק בשיר”, הוא מרגיע. “האלבום עוסק בהרהורים על המהות ועל הקיום שלנו, בשהותנו עלי אדמות - מהלידה עד המוות וגם אחרי, אם יש כזה דבר אחרי, כשאנחנו נמשכים מהגיהינום לגן עדן מטפורי שנמצא למעלה בשמיים. אני זוכר את עצמי כנער חולמני, שהיה מסתכל לשמיים או משפיל מבט למדרכה ומהרהר בדרך על שירים. לכך מתקשר השיר ‘קרבת אלוהים’, במילותיו של אהוד מנור, שקיבלתי לאחר מותו מרעייתו עפרה”.

תגיות:
ברוך פרידלנד
/
תופעת דופלר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף