נטפליקס איבדה יותר ממיליון משתמשים בספרד בשלושת החודשים הראשונים של 2023, מאז פתחה בצעד להגבלת שיתוף סיסמאות בקרב משתמשיה, מה שיכול לרמוז על כל שהתוכנית שלה להלחם בשיתוף סיסמאות תיכנס להקפאה.

בתחילת פברואר, נטפליקס הציגה עמלה חודשית של 5.99 אירו למשתמשים בספרד ששיתפו את פרטי הכניסה שלהם עם משק בית אחר ואמצעים טכניים לזיהוי שיתוף כזה, אחרי שכבר ביצעה מהלך דומה בדרום אמריקה.

המהלך נקשר לירידה במשתמשים של יותר ממיליון, שני שלישים מהם השתמשו בסיסמה של מישהו אחר, הנתונים מבוססים על פי מחקר של מכון קנטר, המבוסס על סקרים של הרגלי סטרימינג במשק הבית, והם יכולים להוות סימן לכך שהדחייה של ענקית הסטרימינג בשיתוף סיסמאות עלולה לעמוד בפני דחיה.

החברה התמודדה עם ביקורת ממשתמשים על כך שפצחה בשיתוף סיסמאות מכיוון שהיא נראית להניב הכנסות נוספות בכל עסקיה העולמיים. בפברואר הרחיבה החברה את ההגבלות לספרד ולשלוש מדינות נוספות - קנדה, ניו זילנד ופורטוגל.

במכתב לבעלי המניות מוקדם יותר החודש, נטפליקס אמרה כי היא "מרוצה מהתוצאות" של המהלך שלה - גם כשהיא הודתה כי ראתה "תגובה של ביטולים" בשווקים שבהם הודיעה על המהלך.

"כמו באמריקה הלטינית, אנו רואים תגובת ביטול בכל שוק כאשר אנו מכריזים על החדשות, מה שמשפיע על צמיחת החברים בטווח הקרוב", נכתב במכתב. "אבל כשהלווים מתחילים להפעיל חשבונות משלהם וחברים קיימים מוסיפים חשבונות 'חבר נוסף', אנו רואים גידול ברכישות ובהכנסות".