זה היה שבוע מורכב. הוא החל באופן רגיל למדי, המשיך בהמתנה מתוחה לתגובת הג'יהאד האסאלמי לאחר חיסול שלושה מבכירי הארגון, ונכון לדקות אלה הטילים עדיין ממשיכים ופוקדים את שטחי המדינה. גם ובעיקר במציאות הזו, חשוב להיזכר במה שחשוב באמת – שזו תקופה שתעבור, ושצריך להיות ביחד. מניסיוני האישי, כשזה מול מסך הכל הופך להיות הרבה יותר קל. תיכף מאחורינו. 

קלאופטרה | Queen Cleopatra

קלאופטרה, המוכרת בקרב יודעי דבר כקלאופטרה השביעית, הייתה מלכת מצרים העתיקה והמאהבת של יוליוס קיסר כך אומרים, שהיה מדינאי חשוב ברפובליקה הרומית. וכי למה פצחנו בפנינה היסטורית? 

ובכן, לפניכם ארבעה פרקים של דוקו המספר את כל הסודות על המלכה שהפכה עבורנו לתחפושת בפורים עם פאה שחורה ואיפור מוגזם, לרבות המלחמה שלה להגנה על כס המלכות והדינמיקות הפנימיות שהובילה אותה לפסגה. 

באופן מוזר, כשבדקתי מה חושבים על הסדרה אנשים שאינם אני, בכלל לא התעסקו בהאם היא טובה או מקיפה מספיק. התרעומת העיקרית בקרב מספר מצרים שעשו מהומה הייתה מכך שהשחקנית שלוהקה לתפקיד היא כהת עור, מה שלא מסתדר לדבריהם עם מוצאה האמיתי של המלכה הפרעונית. 

אמנם הידע שלי בשושלת המלוכה באלכסנדריה בסיסי מאוד, אבל אני הייתי מודה על כך שיש דברים שהשתנו מפעם, כמו הגיוון בתעשייה, וטוב שכך, ונהנית מהסדרה שמצליחה להאיר בזרקור את התקופה המעניינת הזו. תיהנו. 

קלאופטרה (צילום: באדיבות נטפליקס)
קלאופטרה (צילום: באדיבות נטפליקס)

תנו לו ללכת | Let Him Go

סיפור מדכא לפניכם, אבל שווה צפייה. ב־114 הדקות הנ"ל, בני זוג מתבגרים (שאחד מהם מגולם על ידי לא אחר מקווין קוסטנר), חווים מן תסמונת איוב ונאלצים להתמודד עם מבול של צרות ואירועים טרגיים. 

ראשית, מאבדים השניים את בנם שנפטר, ולפני שהספיקו באמת להתאושש כי לעולם אי אפשר לעשות זאת, כלתם מתחתנת בשנית עם גבר מתעלל. מפה תופסת העלילה כיוון אחר, זאת כשזוג ההורים מבין שמשימה חדשה עומדת בפניהם: לחלץ את נכדם, השריד האחרון מהבן, מידי המשפחה הזאת. 

לא קל לצפייה, אבל מלא בהרבה מאוד אומץ, גם כשנקודת הפתיחה עגומה למדי. יתרון משמעותי: קווין קוסטנר כאמור. 

תנו לו ללכת (צילום: באדיבות נטפליקס)
תנו לו ללכת (צילום: באדיבות נטפליקס)

אימפריית השימפנזים | Chimp Empire

תמיד היה ברור מאליו שלחברינו הקופים יש לא מעט יכולות אנושיות, ושלרגעים הם דומים לנו מדי בהתנהלות היומיומית שלנו או אפילו בפרצופים המביעים רגשות בסיסיים. עכשיו, יש לנו סוף סוף הזדמנות להיווכח בכך בסדרת הדוקו החדשה שפשוט שווה כל דקה של צפייה. 

ב'אימפריית השימפנזים', נציץ לקהילת שימפנזים המתגוררת בתוך יער עבות, ושם, בדיוק כמו בעולמנו המודרני, יש הבדלי מעמדות, פוליטיקה חברתית מסועפת, ויכוחים על טריטוריה ואינטראקציות משפחתיות המאלצות אותנו לקבל החלטות שלאו דווקא היינו חפצים בהן. נכון, אני עדיין מדברת על קופים. 

בקיצור, השימפנזים המככבים בסדרה יוכיחו לנו שוב שאנחנו דומים להם מדי, והם חמודים ברמה שתגרום לנו לבקר את הספארי בתדירות גבוהה יותר מפעם בעשרים שנה. רק אם יש שם חניה כמובן.

אימפריית השימפנזים (צילום: באדיבות נטפליקס)
אימפריית השימפנזים (צילום: באדיבות נטפליקס)

האב סטו | Father Stu

מארק וולברג הוא אחד מיחידי הסגולה הללו שטובים בהכל. הוכחה חותכת לכך היא שאפילו הדובי מ'טד' לא מצליח לגנוב לו את הפוקוס. ובאופן ממש לא מפתיע, 'האב סטו' הוא עוד דוגמה מצוינת לכך. 

הפעם, נכנס וולברג לנעליו של סטיוארט, או סטו בקיצור, מתאגרף שעשה כמעט הכל כדי לתת דרור להרס העצמי החריף שלו. לאחר קריירת אגרוף לא מוצלחת בלשון המעטה ותאונת אופנוע שכמעט סיימה את חייו, הוא מוצא את הייעוד שלו בצד השני של הכביש ככומר קתולי.

למרות שמדובר בסרט, זה סיפור על איך אדם יכול להשתנות מן הקצה אל הקצה, אפילו כשלעולם לא חשב שלשם הוא יגיע. וכמובן, איך לא, מארק וולברג מצוין גם כאן. 

האב סטו (צילום: באדיבות נטפליקס)
האב סטו (צילום: באדיבות נטפליקס)

הצד האפל של פלורידה | Man Florida

זוכרים את הביטוי תפסת מרובה לא תפסת, המתייחס לרצון להשיג הכל ולגלות שנשארת בלי כלום? זה הדבר הראשון שעלה בראשי כשהתחלתי לצפות ב'הצד האפל של פלורידה'. חוץ מלנסות להבין מאיפה השחקנים מוכרים לי. 

ואני אסביר. העלילה מלווה את מייק, שוטר שהודח מתפקידו ונכנס לבור כלכלי עמוק וחלקלק. בהחלטה של רגע, חוזר מייק לפלורידה בה נולד, ומבין שזה בדיוק הזמן להיכנס לעוד עסק מפוקפק וגם לנסות למצוא אוצר על הדרך.  

אני מבינה שמדובר בפרינג', וברצונם של היוצרים לקבל חוויה אקלקטית ומוזרה ועם זאת נעימה, קצת כמו שוקולד עם סוכריות קופצות. הבעיה היא שמהר מאוד הסדרה מאבדת את הקסם והופכת לתמצית כל סרטי המשטרה הגרועים בהיסטוריה של הקולנוע. ונחזור למוסר ההשכל: כשמנסים לעשות משהו מצחיק עם קורטוב של אמת, שעל הדרך יצליח לחבר אליו צופים ובו זמנית לגרום להם לסלוד מהאופן בו מתנהלות הדמויות, משהו מתפספס. במקרה הזה, הכל.

הצד האפל של פלורידה (צילום: באדיבות נטפליקס)
הצד האפל של פלורידה (צילום: באדיבות נטפליקס)