אחרי תקופה שהוריד הילוך, איווט ליברמן שובר שתיקה והתארח אמש (שישי) באולפן של אופירה וברקו כולו חדור מטרה לקטול סופית את הממשלה המכהנת וכמובן לא חסך ביקורת קשה מהמגזר החרדי, להם הוא קורא בטלנים, נצלנים, שקרנים ומסיתים.

לשאלה של אופירה איך הוא מסביר את נושא ישראל הראשונה והשנייה, הוא אמר ששלושים ותשע שנים הליכוד בשלטון, מתוכם 15 שנים נתניהו ראש ממשלה וברוב השנים האלה מפלגת ש"ס קיבלה את התפקידים הכי בכירים, אז על מה ההתבכיינות והקיטורים שהם שווים פחות? "הבכיינות הפכה אצלם למקצוע" שאותו הם מנצלים באופן ציני לטובתם, כאמצעי סחיטה.

ואם כבר מדברים על אזרחים סוג ב', הוסיף ליברמן, אני הוא זה שמייצג אותם כי מדובר באנשים שמשרתים בצבא, והולכים למילואים ועובדים ומשלמים מסים. 

אני תמיד נהנית לשמוע את ליברמן. הוא ענייני, מנתח בצורה הגיונית את המצב ואתמול הוא אפילו התעלה על עצמו כשהגיע מוכן, אחרי שהכין היטב את שעורי הבית, ונקב במספרים מדויקים המוכיחים את הסיבות לקריסה הכלכלית שאנחנו חווים. בחודש מרץ, אמר ליברמן, 50 אחוז מהסטארטפים הישראלים נרשמו בחו"ל, מה שאומר שכלם מאבדים אמון בהנהגה שמעדיפה ליצור אי וודאות, שהיא מסוכנת כי היא גורמת לאיבוד אמון, כמו בנושא החקיקה המשפטית שמשהים ומשהים, ובגללה אנחנו מאבדים משקיעים שזה נזק בלתי הפיך כי קשה מאד להחזירם.

הוא ציין שבזמן כהונתה של ממשלת השינוי, כאשר הוא היה שר האוצר, היו פה השקעות זרות של 8 מיליארד דולר, כלומר של 412 מיליארד דולר בהייטק הישראלי, שהוא הקטר של הכלכלה הישראלית, ועכשיו חלה ירידה של 80 אחוזים בהשקעות. ההייטק הישראלי הוא הקטר של כלכלת ישראל וכאשר הוא מאט, כל הרכבת מאטה. ולא רק, בזמן כהונתו כשר האוצר, הזכיר ליברמן, שהוא קיבל קופה שהגרעון בה היה 144 מיליארד שקל, וכשעזב את האוצר, הוא השאיר בקופה 10 מיליארד פלוס. 

קשה לי להאמין שהבן אדם משקר או מגזים, כאשר הוא מציין  מספרים מדויקים, שפקידי האוצר יכלו מיד להפריך אם היו רוצים. להבדיל משר האוצר הנוכחי סמוטריץ' שמצפצף על מומחים כלכלנים ודירוג האשראי ופקידי משרד האוצר, ונגיד בנק ישראל, וחי באשליה שהכלכלה פורחת ומשגשגת. מתי שמעתם את סמוטריץ' פורש את משנתו הכלכלית ומסביר במספרים ועובדות מדוע היא טובה ונכונה, מלבד להתפלפל ולהתפלסף על גדולתה וקדושתה של המדינה, ולבסוף לדאוג יותר למגזר ממנו הוא בא ולמתנחלים?

ואם הזכרנו את סמוטריץ', אמר עליו ליברמן שהוא לא מבין דבר וחצי בכלכלה ואפילו לא יודע מאיזה צד קוראים את התקציב. 

בעניין תקציב המדינה, הוא ציין שהפעילות של עסקני ש"ס שרוצים לסחוט עוד ועוד כספים, היא חזירות, וחזירות לפי היהדות זה לא כשר, כך גם התקציב איננו כשר. יש לנו משרד למורשת ישראל הוסיף ליברמן, ומשרד למסורת ישראל, (ותהרגו אותי אם אני מבינה את ההבדל בין שניהם), שכל אחד מהם מקבל מיליונים. 

כשאתה נותן 4 מיליארד אמר ליברמן, למערכת חינוך שאוסרת על תלמידיה ללמוד לימודי ליב"ה, וכך  מנציחה את העוני, במקום להשקיע את אותו סכום בתשתיות, בסטודנטים, בהשכלה גבוהה, (וליברמן שכח להוסיף, במיגון הדרום והצפון), תגידו לי אתם, שזה לא צורם וחורה לכם, משלמי המסים.

בשלב זה של הראיון הביע ליברמן את נבואתו השחורה וצפה שלקראת חודש יולי נרגיש כבר את הצונאמי הכלכלי. או אז, יתחילו האזרחים להשתולל כי לפי המדד האחרון, הנגיד ייאלץ שוב להעלות את הריבית. 

וכמו תמיד, ברקו קופץ עם פתרון קל. מה זה משנה לדעתו, מיליארד אחד יותר או פחות, תנו לחרדים מה שהם רוצים, והעיקר שכבר יהיה שקט במדינה. איך יהיה שקט, מסביר ליברמן, אם אנשים לא יוכלו לגמור את החודש, או אפילו את השבוע? והפעם אופירה מתרעמת על ברקו: הרי אתה הוא זה שצועק כל הזמן שנותנים לחרדים מיליארדים? אז מה אם הם נצחו בקלפי, זה אומר שאנחנו צריכים לאפשר להם להשתין עלינו מהמקפצה? . 

אז מה הפתרון? על פי ברקו, מכיוון שממילא התקציב יעבור אם נרצה או לא, אז שהממשלה תחלק את הכספים כרצונה, ואז יתחילו מריבות בתוך הקואליציה שבסופו של דבר תתפרק מבפנים, ואז יילכו לבחירות והכל ישתנה וסוף סוף ברקו, האזרח המודאג, ששנתו נודדת בלילות בימים אלה, יוכל לישון בשקט. 

ואילו על פי ליברמן, לא ייתכן שהממשלה הזאת תמשיך לזמן "דמוגרפיה אנטי ציונית". לא ייתכן שמדינה ציונית תעודד בערות בקרב מגזר שלא יהיה לו צורך לצאת ולחפש עבודה אם הוא חי על קצבאות, מה שביבי בזמנים טובים יותר, היה לגמרי נגד מדיניות כזאת והכריז את דעתו בקול רם וצלול. 

אני לא יודעת איך אתם, אבל אני השתכנעתי מדבריו של ליברמן.