העיתונאית והמגישה אילנה דיין התראיינה היום (שלישי) ב-103FM לקראת פרק סיום העונה של 'עובדה', בו יתקיים ראיון עם אבישי רביב, מי שזכה לשם הקוד "שמפניה" ולא דיבר מעולם על מה שראה בימים שקדמו לרצח רבין.

לאחר התחקיר על חולית המחסלים האיראנית: "עובדה" ניצחה את המתחרים?

"אתם מכירים את המרדף שלנו שנים אחרי אנשים שאנו רוצים שידברו. המקרה פה הוא שונה - הרבה מאוד עיתונאים מנסים לפצח את החידה של רביב, עמרי אסנהיים מנסה כבר 10 שנים לפצח את הסיפור", אמרה בפתח השיחה. "התשובה ניתנת על ידו, אבל מה שבעיקר מדהים זה שאחרי שחשבנו שאנו יודעים הכל על רצח רבין, ושאי אפשר ללמוד יותר שום דבר חדש, אתה שומע מישהו שישב מישהו עם יגאל עמיר 48 שעות אחרי המעצר, והוא שומע ממנו דברים שעד היום לא שמענו. ההיכרות ביניהם התחילה כששינהם היו סטודנטים באוניברסיטת בר אילן. בין היתר כמובן עמרי עושה עם אבישי את המסע הזה גם דרך ההיכרות עם איתמר בן גביר". 

דיין הוסיפה: "מה שמדהים הוא שרואים את בן גביר, נער צעיר עם פני תינוק, שאומר את הדברים שהיום הוא אומר קצת אחרת, אבישי מסתכל עליו מהמקום בו הוא הנמצא. חייו קפאו ב-4 בנובמבר 1995, הוא הופך למוקצה מחמת מיאוס גם במקום בו הוא בגר וגם בכל מקום אחר. מבחינת השב"כ הוא היה כישלון ומבחינת חבריו הוא היה מלשין. אחרי הרצח הנורא והביקורת המטורפת המוטחת בשב"כ, צמרת השב"כ מחפשת את האשמים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM