עכשיו זה רשמי: השמיניה, תוכנית הדגל של ערוץ הילדים (מבית RGE), שעלתה לאוויר לראשונה לפני 18 שנה והשפיעה על דור שלם, חוזרת לעונת איחוד חגיגית.

אחרי יותר משנה של הכנות תחת מעטה סודיות, השיק גיורא חמיצר היום (שלישי) בטיקטוק את #השמינייה2023, אירוע רשת ראשון מסוגו וחסר תקדים בהיקפו, שישודר במשך חודשיים ויכלול למעלה מ-1,000 סרטונים שיעלו במקביל מתוך חשבונותיהם של עשרות יוצרים. כל הסרטונים ירוכזו בעמוד הרשמי של הסדרה, בחשבון הטיקטוק "LBRL". הנבחרת שתוביל את הקאמבק המתוקשר הם שמונה טיקטוקרים מובילים המחזיקים ביחד בכ-1.8 מיליון עוקבים. השמיניה מודל 2023 תכלול את שחר טבוך (ניני), מיה דגן (מיקה), עמית מזרחי (רוני), עידן שלווה (אבי), אסתר אווקה (איה), עומרי קולי (דורי), עילי צ'פמן (אדם) ומאיה קיי (נטשה).

#השמינייה2023 היא "דרמת פור-יו" ראשונה בעולם, בפורמט חדשני ושיצרה חברת התוכן החדשה TBC”", סטודיו התוכן הדיגיטלי של גיורא חמיצר ועודד נפחי - יוצרים מוערכים המתמחים בתוכן חדשני. הסדרה מופקת בשיתוף חברת ״ליברל תקשורת״ – בית תוכן ליברלי אשר החל את דרכו כמגזין וכיום חולש על מגוון פלטפורמות בדיגיטל. הפרויקט כולו נעשה ביזום ובשיתוף של טיקטוק, אשר רואים ב״דרמת פור-יו" את השלב הבא של תוכן הפריים טיים בישראל ובעולם.

#השמינייה2023 (צילום: אור גפן)
#השמינייה2023 (צילום: אור גפן)

הפורמט המקורי, נולד מתוך ההבנה שצריכת התוכן השתנתה ועברה מהמסך בסלון אל המסך שבטלפון הנייד. "דרמת פור-יו" מייצרת לראשונה פריים-טיים במובייל, המותאם אורגנית לאופי הצפייה בטיקטוק. הסדרה משלבת בין מהלכים עלילתיים מתוכננים היטב, לבין אינספור התרחשויות שיקרו באופן ספונטני ואורגני לאורך העונה.

בפיתוח הפורמט נעשה שימוש בטכנולוגיות חדשניות אשר מאפשרות לראשונה יצירת תוכן מבוסס דאטה בזמן אמת. הפרויקט יופק ב"חדר מצב" שיכלול מפיקים, כותבים, צוותי ניתוח נתונים ועורכים. הם ייעזרו בטכנולוגיה שמנטרת את התגובות לפוסטים ומודדת את רמת ההצלחה של כל פוסט על פי מאפיינים דמוגרפיים. בחדר המצב יעקבו כולם אחר התפתחויות הסיפור וימשיכו לקדם אותו בהתאם למעורבות הקהל, הרצונות והצרכים השונים.

גיורא חמיצר: "אני נרגש לקראת הפרוייקט הכי שאפתני, מקורי ומורכב שאי פעם לקחתי בו חלק. אנחנו ממציאים דרך חדשה לספר סיפור, שתשנה לחלוטין את האופן שבו אנחנו צורכים תוכן בטיקטוק.  בסדרה שלנו אין פרקים, ואין חשיבות לסדר הצפייה, 'דרמת פור-יו' רותמת את הכוח היצירתי של עשרות יוצרים בטיקטוק כדי לספר סיפור אחד גדול, באלפי פוסטים שונים לאורך תקופה. המטרה שלנו היא לייצר כמות צפיות ו'באז' שתוכניות פריים טיים בטלוויזיה חולמות עליו".

מירב אתרוג בר, מנכ"לית ליברל תקשורת: "זו גאווה גדולה להשתתף ביצירה חדשנית ופורצת דרך, ולשתף פעולה עם גיורא חמיצר ועודד נפחי. מדובר מבחינתנו במהלך משמעותי ומרגש במסגרתו 'ליברל' מרחיב את הפעילות שלו לקהלים צעירים במגוון פלטפורמות דיגיטליות״.

אביעד רוזנבוים, מנהל פעילות התוכן של טיקטוק בישראל: "טיקטוק שינתה את הדרך בה אנחנו יוצרים, צורכים ומתעסקים בתרבות. הפלטפורמה יצרה דרכים חדשות לצריכת תוכן, ואנחנו נרגשים משיתוף הפעולה ומהדרך המיוחדת בה נספר את סיפור 'השמינייה' באמצעות שלל יוצרים ופרופילים. סדרה זו מהווה צעד ראשון בדרך לסטנדרט צפייה חדש בעולמות הסטרימינג  והדיגיטל. משמח ומרגש לראות איך טיקטוק מאפשרת חיבורים יצירתיים ומגיעה ללב הקהילה שלנו בישראל".