מה הייתם עושים אם לחשבון הבנק שלכם היה נוסף סכום בן שישה אפסים? כנראה שהתשובה שלכם תכלול מאפיינים של חופשה מפנקת, השקעות לילדים, רכישת דירה או מעבר לחו"ל. כל אחד והפנטזיה שלו. אלא שכעת מגיעה סדרה חדשה לתאגיד השידור "כאן 11" שמצליחה להדגיש את חשיבות המספר בחשבון בעו"ש, באמצעות מסר חד וחזק שלא משנה מה תבחרו לעשות עם הכסף, הצרות שלכם לא מתכוונות להיעלם כך או כך.

''שישה אפסים'', עופר חיון ושני קליין (צילום: באדיבות כאן 11)
''שישה אפסים'', עופר חיון ושני קליין (צילום: באדיבות כאן 11)

אמש (13 ביוני) עלה לשידור לראשונה הפרק של הדרמה הקומית החדשה שתסעיר את המדינה.  הסדרה מגוללת את סיפורם של שישה אנשים שזכו בפרס הכספי הגדול בהגרלת לוטו. עם זאת, ביום קבלת הזכייה נודע להם כי בהתאם לחוק חדש שעבר בישראל, עליהם לעבור קודם סדנת הכנה לחייהם החדשים. כל המיליונים מחויבים להגיע מדי שבוע למפגש, כאשר רק בתום שמונה מפגשים (ורק אם יסיימו את הסדנה בהצלחה) יקבלו את הכסף הגדול. 

בין הזוכים המאושרים נמנים הזוג המאורס שעומל על ההכנות לחתונה, אמיר (עופר חיון) ורותי (שני קליין), אדם הרווק התל אביבי (אלישע בנאי) שבטעות מכניס צעירה להיריון, צבי וארנונה הפנסיונרים הקיבוצניקים (שלמה בראבא ולאורה ריבלין) ואלכס (רותם קינן) הייטקיסט בעל חרדה חברתית. וכמובן, מי שאמונה על סדנת הזכייה היא המנחה (רוני דלומי) שנדמה היה שאם היא לא הייתה שחקנית, זה מה שהייתה עושה למחייתה. 

''שישה אפסים'' (צילום: באדיבות כאן 11)
''שישה אפסים'' (צילום: באדיבות כאן 11)

במקרים שלפנינו, כל אחד מהדמויות מייצגת עולם ומלואו, ובעיקר גישות שונות להסתכלות על החיים ועל המניע להם. מטרת הסדרה, לאור התפתחות הדמויות, מרמזת לנו כבר בשני הפרקים הראשונים כי כסף בהחלט מניע את העולם, אך הבעיות האמיתיות מרחפות גם מעל מיליונרים, שלתפיסתנו אמורים להיות הכי מאושרים שיש. כי מרוב שיש, זה תמיד מרגיש שאין. 

כי אז מה אם אדם זכה ב-16 מיליון ש"ח? אם הוא נאלץ להתמודד עם היריון לא רצוי, מה חשוב הכסף לחתונה גרנדיוזית? אם הזוגיות רופפת, איך ישתמשו בסכום המופרך שני הפנסיונרים? אם הגבר מחליט לצאת מהארון בגילו המופלג, ומה לעזאזל יעשה אלכס עם מיליונים? אם הבדידות מרחפת מעליו ולא משאירה לו מקום. 

''שישה אפסים'', אלישע בנאי (צילום: באדיבות כאן 11)
''שישה אפסים'', אלישע בנאי (צילום: באדיבות כאן 11)

התסריט שכתבה נויה אורן-נוריאל וביים ניר ברגמן אמנם יוצר רושם של סיפור על זכייה בלוטו, מה שעל פניו עשוי להישמע די שטחי, אך הוא מספר סיפור עמוק הרבה יותר. סצנה אחר סצנה, בשנינות מדויקת והרבה אנושיות, אנו כצופים זוכים להכיר את עצמנו דרך הטייפ-קאסט של כל אחת מהדמויות. אנו למדים על גישות שונות לאותו האירוע, על הדברים החשובים באמת ועל דינמיקות מורכבות שעשויות להאיר את עינינו.

ואי אפשר לסיים את הביקורת על הסדרה הנפלאה הזאת מבלי לשבח את השחקנים המוכשרים, בראשם הכוכבת שלי - לאורה ריבלין, שהשתמשה פשוט במי שהיא כדי להפיח חיים בדמותה. כמוה גם אלישע בנאי שהיה תל אביבי טוב כמו שרק הוא יודע, עופר חיון שהכיר את הפלפליות האלגנטית שלו לדמות החתן המיועד, שני קליין שפשוט טובה בכל מה שהיא עושה וגולת הכותרת - שלמה בראבא, שהצליח בגיל 72 "לצאת מהארון" בדמותו, ולגרום לי להאמין ולתהות בו זמנית. 

''שישה אפסים'', ליאורה ריבלין (צילום: באדיבות כאן 11)
''שישה אפסים'', ליאורה ריבלין (צילום: באדיבות כאן 11)

כי הרי לזכות בלוטו זה ללא ספק התגשמות חלומותיהם של רבים ברחבי העולם, מהאנשים הפשוטים ביותר ועד הטייקונים הכי גדולים. אך "שישה אפסים" נועדה להכניס פרופורציה ולגרום לנו להבין ששום סכום שיתגלגל לידינו לא יכפר על חוסרים ויצרים עמוקים יותר. ובעיקר שהכסף הוא מצג שווא שגורם לנו להאמין שהוא יסדר לנו את החיים, אך לעיתים הוא רק מבלבל אותם עוד יותר.