זוכרים שבקיץ הקודם, באזור אמצע יולי, היה לנו חם? אני מתכוונת למאוד חם, ברמה שאילצה אותנו להקדיש את כל שיחות המסדרון שלנו באותו שבוע למזג האוויר? בגדול, נדמה לי שפשוט לא היה לנו מושג מה מחכה לנו ביוני 2023. לא טעיתי, אנחנו ביוני, וכבר אי אפשר להסתובב בחוץ מבלי להרגיש שאזל האוויר מהרגע שבו יוצאים מהמעלית. תישארו בבית, שתו משהו קר, העיקר שהטלוויזיה תמיד מרגישה כמו אוויר לנשימה. 

פובאר: FUBAR

אם אבקש מכם לתאר מן סופרמן אמיתי כזה, שנראה לכם שבן רגע יכול לעופף אל צמרת עץ ולהוריד משם גור חתולים, כנראה שתחשבו בשבריר שנייה על ארנולד שוורצנגר. אולי העובדה שכיהן כמושל ה־38 של מדינת קליפורניה, הלוק גבה הקומה, או שמא כישרון המשחק שדאג לשמר את מעמדו הרם, מה שבטוח - לא יכולתי לעיין ברשימת הסדרות ולהשאיר את פובאר בצד. 

אז מה יש מאחורי השם המפוצץ שכתוב באותיות גדולות באנגלית? ובכן, הכל התחיל מעוד יום קריירה בעבודה של לוק (שוורצנגר), שאצלנו בישראל מכנים אותו - יום השביתה בבתי הספר, בואו למשרד לצייר. 

באופן מאוד מוזר, יגלה לוק שאמה, בתו, עובדת באותו מקום עבודה שלו, ולא בסתם עבודה - אלא ב־CIA, הידוע גם כסוכנות הביון המרכזית בארצות הברית. מה שאומר שהם יצטרכו לעבוד יחד על המשימה האחרונה שלו לפני הפרישה. 

אני מודה, אקשן הוא לא הז'אנר האהוב עליי בעולם. פה, לעומת זאת, אין את כל מה שרע באקשן, ויש את כל מה שטוב בקומדיה. פרט שולי: אל תשכחו שגיבור הסדרה בן 75. נכון, הוא בכושר טוב יותר מכולנו יחד. אפשר להמשיך את היום. 

FUBAR (צילום: באדיבות נטפליקס)
FUBAR (צילום: באדיבות נטפליקס)

המפקדת: HaMefakedet

ואי אפשר בלי עוד גאווה ישראלית שהגיעה לנטפליקס, קצת אחרי שקופה ראשית, גם היא נכס צאן ברזל של כאן 11, הוכיחה שהיא ראויה למגרש של הגדולים. בינינו, זה היה ברור לכולנו כבר מזמן. 

בסדרה שתחזיר אתכם באימה אל ימי הטירונות, תפגשו את נועה (אלונה סער), קצינת חמ"ל בעלת אובר מוטיבציה, שרצה הגורל וסידר לה להיות מפקדת מחלקה. ואם כבר מחלקה, אז כזו שלא תעשה לה חיים קלים, לפחות בעונה הראשונה. בעונה השנייה לא יהיו לה חיים קלים מסיבות קצת אחרות. 

למרות שתמצאו פה ושם רגעים פחות קלים לעיכול, שגרמו לי לוודא עם עצמי לרגע שאני לא חוזרת לבסיס ביום ראשון (בעיקר כי השתחררתי לפני שבע שנים), על החוויה הזו לא ממש כדאי שתוותרו. הארץ המובטחת על שלל צדדיה, מזווית מחמיאה. 

המפקדת (צילום: צילום מסך כאן 11)
המפקדת (צילום: צילום מסך כאן 11)

סבוי: Savoy

מרץ 1975. שמונה מחבלי פת"ח נכנסו אל שטח ישראל דרך הים, ולאחר מרדף לקחו עשרה מאורחי מלון סבוי בתל אביב כבני ערובה. את המשא ומתן עם כוחות הביטחון שפקדו את המקום, ניהלו שני הצדדים באמצעות כוכבה לוי, אחת מבנות הערובה שבמקרה ידעה ערבית. התקרית הטרגית תמה בתום משהו כמו ארבע שעות, וגבתה את חייהם של שמונה אזרחים ושלושה חיילי צה"ל. 

אני יודעת, לא מדובר פה באסקפיזם, בלשון המעטה, אבל יש כאן סיפור שהוא חלק מהישראליות שלנו, גם אם מדובר בחלק המאוד קשה וכואב שלה. את כוכבה מגלמת בכישרון דאנה איבגי, לצדה עלא דקה, אמרי ביטון ועוד מספר פנים מוכרות, בתצוגת תכלית שמעבירה את הלך הרוח בצורה מעוררת התפעלות. בקיצור, תצפו. 

מבריח ה-PEZ | The Pez Outlaw

זוכרים את סוכריות הפז ליד הקופה בסופרים? אלה שנראו כל כך טוב בגלל הפלסטיק הזה שהגיע איתן, ובסוף התבררו כמשהו בעל טעם שמזכיר לכסניות נגד צרבת? 

אז מסתבר שאנחנו, הילדים הישראלים, לא היינו היחידים שעקבנו אחרי המיכלים הצבעוניים ושלל הדמויות שליוו אותן, אלא שישנו אדם שהחליט להתוודע לכולן רבתי. וכיצד הוא עשה זאת? באמצעות פעולה סולידית למדי של הברחת מיכלי פז נדירים מרחבי העולם לארצות הברית. 

הסיפור אמנם התרחש בשנות התשעים, ועם זאת, עדיין מעניין לראות איך חלום של אמריקאי אחד, יש שיגידו מוגזם, הופך למציאות. שמה בצד את הטלטלה שיצרה הסוגיה בעולם האספנות –  מדובר ב־87 דקות של כיף, גם אם לא ממש יודעים מדוע. 

The Pez Outlaw (צילום: באדיבות נטפליקס)
The Pez Outlaw (צילום: באדיבות נטפליקס)

פרופיל מזויף: Fake Profile

שוב הגענו לאותו סיפור מוכר ושבלוני, בו סדרה או סרט היו יכולים להיות נפלאים וממכרים לו רק היו נאחזים, אפילו קצת, במציאות. כוכבית: כל עוד הם לא מתיימרים להיות שייכים לז'אנר המדע הבדיוני כמובן, ואז הכל כשורה. 

והפעם: סדרה קולומביאנית שעוברת יפה מאוד כטלנובלה קלאסית ספרדית, על כל המשתמע מכך. קמילה, בחורה צעירה המחפשת את בחיר לבה, פוגשת בדיוק את מה שקיוותה לעצמה באפליקציית היכרויות. זמן קצר אחרי שהיא מבינה שמדובר באחד, האגדה האוטופית הזו תתברר כשקר שאי אפשר אפילו להעלות על הדעת.

מרגע עליית 'פרופיל מזויף' לנטפליקס שלנו ממש לא מזמן, נראה שהיא צוברת לא מעט צופים. אבל אל תטעו: השתלשלות העלילה מזכירה יותר איזה חלום מטורף במהלך שנ"ץ, מאשר כמו משהו שיכול לקרות במציאות. ותוסיפו לזה את העובדה שהכל קורה בספרדית. וכן, יש לכך משמעות, לפחות בנוגע לדרמה.

Fake Profile (צילום: באדיבות נטפליקס)
Fake Profile (צילום: באדיבות נטפליקס)