העונה רק התחילה וכבר יש לנו סיפור אהבה סוחף בבית האח הגדול שנרקם בערב הכניסה לבית. ספק משחק, ספק אמיתי, ואם תשאלו את מאיה גרוסמן הדיירת החדשה שנכנסה לזעזע את אמות הסיפים בבית, זה לגמרי משחק.

אחרי תחילת העונה: המתמודד שנכנס לבית האח הגדול

איך משפט אחד של דיירת חדשה, שרק נכנסה זה עתה לבית ומבלי להכיר את הדיירים מקרוב, הצליחה לערער ברגע את ביטחונה של לין אלפי. ולא בגלל הביקורת שזכתה לקבל על הזוגיות שנרקמת בינה לבין רוי ריינש, אלא בעיקר בגלל החשש שמא הצופים בבית לא קונים את סיפור האהבה הזה, והדאגה האובססיבית של איך הוא מתקבל בחוץ בעיני הצופים. ובואו, בזוגיות אמיתית, למי באמת איכפת מה חושבת הסביבה החיצונית על הקשר, את מי מעניין רעשי הרקע, אלא אם כן באמת מדובר במשחק מול המצלמות, ונראה כי מאיה גרוסמן קלעה בול פגיעה למטרה באבחנה שלה.

לצד הזוג היפה של הבית, ספק משחק ספק אמיתי, יש לנו בקלות את הדייר הכי גבר גבר בבית, כזה שקוטף בקלות את התואר הנחשק מכל הדיירים הזכריים המטיילים להם כמו קופים בין קירות בית המשוגעים הנקרא בית האח הגדול. גיא איתן, גבר החלומות של כל אישה, מסוקס, מכבד ומפנק, שובינסט מעט ומיושן בדעותיו, אבל גם מעצים את האישה להגשים את כל חלומותיה. ולא רק בנשים הוא מומחה וידען, הוא יודע לקרוא את המפה במהירות, לנתח ולהגיב באלגנטיות כובשת והכל בזכות יכולות ורבליות ואינטליגנציה רגשית סוחפת.

לצד זה הוא גם יודע להיות ציני ומביע בקיאות בידע כללי במבחני טריוויה, על ראשי ממשלה, נשותיהן ונשיאים בתולדות ישראל. בשיחה הכי מוזרה שנשמעה בתולדות האח הגדול שניהל גיא עם יובל מעתוק, הוא אמר לה, מ-1 עד 10 את יודעת שאת מוזרה 1300? שאל איתן את מעתוק, שלא הבינה את ההומור הציני, והשיבה כולם שרים "לי את הכי מוזרה", וסיכמה במילות תודה רבה, כאילו היא זכתה הרגע למחמאה הכי גדולה. "בבקשה" השיב לה איתן בציניות משעשעת.

ולא רק הדייר הכי גבר בבית, יש לנו גם את תואר הדייר הכי רגיש ומרגש בבית. כזה שהצליח לפרוט על מיתרי ליבם של כל אחד מצופי האח הגדול אמש. עידן שאעז בחוצפתו לטעום מכמה מטעמי הסירים שנרקחו במטבח הבית.  ובזמן שנשות הבית האגרסיביות והקולניות גל קספרס ושי עופרי, נכנסות בו חזיתית בצעקות משפילות ומבזות על כמות האוכל שהוא מניח על צלחתו האישית, הוא מתאפק שלא להזיל דמעה, אך לא מצליח, ונשבר   ומסביר כי זה לוקח אותו לסיפור ילדות שצילק  את נשמתו על משקל גופו והביקורות שקיבל, והוכיח שלא רק נשים סובלות מדימוי גוף נמוך, גם גברים, טוב עשה דווקא בימים אלו שנושא האנרוקסיה עולה לסדר היום, עם מותה הטראגי של קארים באומן ז"ל שמתה לפני שבועיים ממחלת האנרוקסיה.

בואו נדבר רגע על הברבי של הבית, כשאומרים שהעטיפה יפה, אבל התוכן לא בהכרח תואם את החוץ, סתיו קצין, מוכיחה זאת. בעניין החיצוניות, זה לגמרי טעם אישי, אבל אין ספק שסתיו קצין, בולטת על פני כולן, במוקצנות שלה להיות הברבי של הבית. אבל היית מצפה מברברי להיות גם אלגנטית, וחביבה , ואנושית, ובמקרה של סתיו נראה שמדובר נחשה לא קטנה, שאוהבת לרכל ולחמם את הדיירים, ולהלהיט את הבית.

והנושא של העונה, סיפור האחים המסוכסכים ספיר ושניר בורגיל, שקיבל אתמול פחות במה בשידור המרכזי, אבל חשף לנו לראשונה את סיבת הסכסוך האמיתי, וכששומעים את הנרטיב של ספיר בורגיל למה שהוביל את הקרע בין השניים, מרימים גבה. ספיר מנסה להצטייר כנשמה גדולה, כזאת שספגה מאחיה מילים מאוד קשות רק כי העזה לזרוק לעברו את המילה שופוני, כי ביקש לתת את הרכב היוקרתי של הבית לזוגתו הטרייה. והאם זה נשמע לכם הגיוני שמילה אחת הציתה את כל הקשר דם בין האחים האוהבים, והובילה לנתק של חצי שנה, לדמעות וייסורים? לא נראה לי אמין, אני בטוחה שהנרטיב שלו הוא אחר, מורכב יותר מסתעף ומתבסס על התנהלות ארוכה וצבירה של אירועים.