ביום ראשון האחרון עלתה לאוויר העונה השישית של הריאליטי המצליח "חתונה ממבט ראשון" בקשת 12, ואמר שודר הפרק השנים במהלכו נעם כהן ומשה בן דוד הכירו מתחת לחופה. רבים מהגולשים שצפו בפרק, התייחסו פחות לשידוך, אלא להערה גזענית שנשמעה בחתונה.

המשוכה העיקרית של משה ונעם תהיה פער הגילאים, חובת ההוכחה עליהם

גולשים ועיתונאים התייחסו לעניין ההערה בקשר לחתן המרוקאי, כאשר אחד ה"קיבוצניקים" שהוצגו בתוכנית אמר לאמה של הכלה "נראה נחמד ה'מרוקו' הזה...". 

הפעילה הפוליטית דינה דיין כתבה: "הגזענות בישראל עמוקה היא שולחת זרועות לאופן שבו מתחתנים, לומדים, עובדים היא בכל מקום עד שלא נגדיר את הבעיה ונכיר בכך שהיא קיימת, לא נוכל לתקן אותה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כותבת אחרת הוסיפה: "מרגיזה ומכעיסה היתה תגובת אחד ה'קיבוצניקים' בתוכנית 'חתונה ממבט ראשון' כשחיבק את אמא של נעם - הכלה ואמר לה: נראה נחמד ה'מרוקו' הזה... אמירה מתנשאת שלצערי מוכיחה שישנם אנשים גזעניים שמתאימים למשנתו של אבישי בן חיים על ישראל הראשונה וישראל השניה, מי יתן ולא ירבו כמותם".

"אני רוצה לומר - הייתי בהלם - אבל לצערי לא", כתבה גולשת אחרת. "נשבר הלב נוכח הגזענות הזו. נבהלו מהצהלולים ודיברו שהאשכנזיות המושלמת נסדקה. אוף, כל כך רציתי להיות מופתעת אבל כבר ראיתי וחוותי את זה בעבר. הנחמה היחידה היא עורכי התכנית שהציגו אותם בבושתם הגזענית ולא כיבסה בשבילם אמירות מכוערות".

כותב אחר סיכם: "אורח קיבוצניק קשיש ועתיר טקט לוחש בקול רם לאמא של נעם: 'חמוד המרוקו הזה'. בכלל לא מתנשא. דיר באלק אם אתה נוגע בסיגרים ובקובה בקבלת פנים יא גבלס".